User Experience (UX) kan jou helpen om waarde toe te voegen voor jouw klanten. Dit kan bijvoorbeeld door klantonderzoeken en goede user flows. Maar hoe meet je de effecten van je werkzaamheden? En hoe neem je stakeholders mee in het belang van … Lees verder
7 concrete acties om te groeien in 2022
De (digitale) wereld verandert continu. Hierdoor zijn er elk jaar andere zaken die van belang zijn om te groeien. Daarnaast zijn er ook een aantal tijdloze factoren, die elk jaar hetzelfde effect hebben. Hoe kan je er voor zorgen dat jouw organisatie … Lees verder
De succesvolle bouwstenen van B2B marketing
Er is tegenwoordig veel online content en er is overal concurrentie. Er zijn veel nieuwe tools waarbij je jouw doelgroep nog beter kunt bereiken, maar als je de basis niet op orde hebt, dan gaan deze tools ook niet werken voor je. Wat zijn de … Lees verder
Hoe start je als zzp’er binnen marketing?
Heb jij de ambitie om te starten als zpp'er of wil je weten wat er überhaupt mogelijk is? Als je als freelance marketeer gaat starten komt er veel op je af. Zo moet je bedenken wat jij je klanten gaat aanbieden, randzaken als verzekering en pensioen … Lees verder
Meer toegevoegde waarde voor de klanten door klantbeloftes
De Bovag Garantie, de servicebeloften van VW bedrijfswagens, de power promise van Ziggo, de 7 zekerheden van de Jumbo, wie kent ze niet? Jumbo deed, voor en na de introductie van de 7 zekerheden, niks anders in haar dienstverlening. Maar vanaf het … Lees verder
Een betere klantbeleving door design thinking
Design Thinking helpt je op een andere manier naar problemen te kijken. Door sterke empathie voor de eindgebruiker, co-creatie, teamwork en het lef om te durven falen kom je tot nieuwe inzichten en ideeën. Hoe vertaal je die mindset naar de praktijk? … Lees verder
Marketing accountability: de waarde van het meten van resultaten
Welke marketingresultaten meet jij? Het volgen en presenteren van marketing resultaten is meer dan ooit belangrijk om de toegevoegde waarde van jouw marketingactiviteiten aan te tonen. Tijdens de online clinic van Beeckestijn Business School legt … Lees verder
Ga van digitale marketing naar een digitale business
Op het gebied van digitale marketing zijn B2B organisaties bezig met een inhaalslag ten opzichte van B2C organisaties. Enkel online marketing is niet meer voldoende. Marketeers zullen verder moeten kijken en slim gebruik moeten maken van (klant)data. … Lees verder
Ontwerpen vanuit gedragspsychologie voor maximaal bedrijfsresultaat
Hoe kun je klantgedrag (positief) beïnvloeden en je bedrijfsresultaat maximaliseren? Dit kun je doen door funnels te (her)ontwerpen vanuit gedragspsychologie. Hoe je dit kunt aanpakken leer je tijdens deze online clinic van Beeckestijn Business … Lees verder
Reputatiemanagement: zo pak je dat aan
Het is niet meer voldoende om alleen aan de wet- en regelgeving te voldoen. Tegenwoordig gaat het er vooral om dat je voldoet aan de verwachtingen van de omgeving. Integriteit de heilige graal als het gaat om reputatiemanagement. Tijdens deze … Lees verder