Design Thinking helpt je op een andere manier naar problemen te kijken. Door sterke empathie voor de eindgebruiker, co-creatie, teamwork en het lef om te durven falen kom je tot nieuwe inzichten en ideeën. Hoe vertaal je die mindset naar de praktijk? … Lees verder
Marketing accountability: de waarde van het meten van resultaten
Welke marketingresultaten meet jij? Het volgen en presenteren van marketing resultaten is meer dan ooit belangrijk om de toegevoegde waarde van jouw marketingactiviteiten aan te tonen. Tijdens de online clinic van Beeckestijn Business School legt … Lees verder
Ga van digitale marketing naar een digitale business
Op het gebied van digitale marketing zijn B2B organisaties bezig met een inhaalslag ten opzichte van B2C organisaties. Enkel online marketing is niet meer voldoende. Marketeers zullen verder moeten kijken en slim gebruik moeten maken van (klant)data. … Lees verder
Ontwerpen vanuit gedragspsychologie voor maximaal bedrijfsresultaat
Hoe kun je klantgedrag (positief) beïnvloeden en je bedrijfsresultaat maximaliseren? Dit kun je doen door funnels te (her)ontwerpen vanuit gedragspsychologie. Hoe je dit kunt aanpakken leer je tijdens deze online clinic van Beeckestijn Business … Lees verder
Reputatiemanagement: zo pak je dat aan
Het is niet meer voldoende om alleen aan de wet- en regelgeving te voldoen. Tegenwoordig gaat het er vooral om dat je voldoet aan de verwachtingen van de omgeving. Integriteit de heilige graal als het gaat om reputatiemanagement. Tijdens deze … Lees verder
Factbased groeien door focus op merkvoorkeur
Het sturen op merkvoorkeur kan leiden tot enorme groei. Bedrijven zoals Nike, IKEA en Cool Blue blinken hierin uit. Zij ontwikkelen producten op basis van de voorkeuren van verschillende typen klanten. Dit zorgt ervoor dat zij harder dan de … Lees verder
Customer experience sinds de pandemie
Sinds de pandemie is de wereld enorm snel veranderd. Dit betekent dat er binnen CX ook veel is veranderd. Hoe zorg je ervoor dat je je klanten kan leveren wat ze verwachten? Hoe onderscheid je je van de concurrent? En wat zijn de trends in … Lees verder
Google Analytics 4 in hoofdlijnen
Sinds kort is het Analytics platform van Google compleet vernieuwd. Google Analytics 4 (GA4) is de nieuwe standaard. Wat houdt dit in? Wat zijn de (on)mogelijkheden? Stap je wel of niet over? Tijdens deze online clinic van Beeckestijn Business … Lees verder
Brand- en marketing messages die blijven plakken
De ene boodschap krijgt veel meer bereik, engagement en enthousiaste klanten dan de ander. Hoe kan dit? Hoe breek je door ruis? En hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap zijn doel raakt? Tijdens deze online clinic van Beeckestijn Business School … Lees verder
Audio inzetten voor het bouwen aan een sterk merk
Tegenwoordig worden we overspoeld met visuele informatie. Hier liggen dan ook mooie kansen. Audio is het krachtigste instrument wat marketeers tot hun beschikking hebben. Tijdens deze online clinic van Beeckestijn Business School verteld Niels de … Lees verder