Er is tegenwoordig veel online content en er is overal concurrentie. Er zijn veel nieuwe tools waarbij je jouw doelgroep nog beter kunt bereiken, maar als je de basis niet op orde hebt, dan gaan deze tools ook niet werken voor je. Wat zijn de … Lees verder
Hoe start je als zzp’er binnen marketing?
Heb jij de ambitie om te starten als zpp'er of wil je weten wat er überhaupt mogelijk is? Als je als freelance marketeer gaat starten komt er veel op je af. Zo moet je bedenken wat jij je klanten gaat aanbieden, randzaken als verzekering en pensioen … Lees verder
Meer toegevoegde waarde voor de klanten door klantbeloftes
De Bovag Garantie, de servicebeloften van VW bedrijfswagens, de power promise van Ziggo, de 7 zekerheden van de Jumbo, wie kent ze niet? Jumbo deed, voor en na de introductie van de 7 zekerheden, niks anders in haar dienstverlening. Maar vanaf het … Lees verder
Een betere klantbeleving door design thinking
Design Thinking helpt je op een andere manier naar problemen te kijken. Door sterke empathie voor de eindgebruiker, co-creatie, teamwork en het lef om te durven falen kom je tot nieuwe inzichten en ideeën. Hoe vertaal je die mindset naar de praktijk? … Lees verder
Marketing accountability: de waarde van het meten van resultaten
Welke marketingresultaten meet jij? Het volgen en presenteren van marketing resultaten is meer dan ooit belangrijk om de toegevoegde waarde van jouw marketingactiviteiten aan te tonen. Tijdens de online clinic van Beeckestijn Business School legt … Lees verder
Ga van digitale marketing naar een digitale business
Op het gebied van digitale marketing zijn B2B organisaties bezig met een inhaalslag ten opzichte van B2C organisaties. Enkel online marketing is niet meer voldoende. Marketeers zullen verder moeten kijken en slim gebruik moeten maken van (klant)data. … Lees verder
Ontwerpen vanuit gedragspsychologie voor maximaal bedrijfsresultaat
Hoe kun je klantgedrag (positief) beïnvloeden en je bedrijfsresultaat maximaliseren? Dit kun je doen door funnels te (her)ontwerpen vanuit gedragspsychologie. Hoe je dit kunt aanpakken leer je tijdens deze online clinic van Beeckestijn Business … Lees verder
Reputatiemanagement: zo pak je dat aan
Het is niet meer voldoende om alleen aan de wet- en regelgeving te voldoen. Tegenwoordig gaat het er vooral om dat je voldoet aan de verwachtingen van de omgeving. Integriteit de heilige graal als het gaat om reputatiemanagement. Tijdens deze … Lees verder
Factbased groeien door focus op merkvoorkeur
Het sturen op merkvoorkeur kan leiden tot enorme groei. Bedrijven zoals Nike, IKEA en Cool Blue blinken hierin uit. Zij ontwikkelen producten op basis van de voorkeuren van verschillende typen klanten. Dit zorgt ervoor dat zij harder dan de … Lees verder
Customer experience sinds de pandemie
Sinds de pandemie is de wereld enorm snel veranderd. Dit betekent dat er binnen CX ook veel is veranderd. Hoe zorg je ervoor dat je je klanten kan leveren wat ze verwachten? Hoe onderscheid je je van de concurrent? En wat zijn de trends in … Lees verder