Sound of Data kondigt met trots aan dat Jos van Loo (44) is benoemd als nieuwe CEO. Hij is gestart op 1 juni 2020 en zal het bedrijf leiden in de volgende groeifase. Van Loo heeft jarenlange ervaring als ondernemer en manager. Hij was onder meer CEO van Merkle Nederland en medeoprichter van de Oxyma Group (die in 2017 werd aangekocht door Merkle).
Jos van Loo: “Ik begin enthousiast aan deze nieuwe reis met Sound of Data. Met een geroutineerd team, diepgaande kennis en klanten van topniveau is Sound of Data optimaal gepositioneerd om merken een stem en mensen een luisterend oor te bieden. Het verbinden van mensen op urgente momenten of met gecompliceerde behoeften, is cruciaal voor merken om duurzame relaties te creëren.”
Jos van Loo complementeert het managementteam van Sound of Data met Pieter van Hoof, Bas Berkemeijer en Thomas Hazelaar. Van Hoof: “We zijn blij met de komst van Jos als nieuwe CEO. Met zijn uitgebreide kennis en ervaring is hij de juiste persoon om ons bedrijf naar de volgende fase te leiden. Bas, Thomas en ik blijven actief binnen Sound of Data in onze rollen als lid van het managementteam en aandeelhouder. Als team gaan we samen met Jos werken aan onze groeidoelstellingen.”
Doorgroeien als slimme Voice Channel Experts in Customer Service
Sound of Data werkt al ruim dertig jaar in telecom, technologie en customer experience. Het bedrijf staat bekend om de slimme telco solutions voor contact centers en routeert jaarlijks 300 miljoen consumentencontacten. Als leidende speler in de markt van voice wil Sound of Data de komende jaren doorgroeien als Customer Service Voice Channel Expert. “We zijn een leidende speler in het optimaliseren van telefooncontacten in de customer journeys van merken. Zowel in Nederland als internationaal”, zegt Jos. “Aan onze ruime ervaring in telecom, technologie en customer experience voegen we nu adviesdiensten en innovatie toe om nog meer waarde te creëren voor merken, bedrijven en consumenten.”
Dat doet Sound of Data door verder te bouwen op de oorspronkelijke pijlers: telecom, technologie en customer service. Jos: “Voor telecom zit dat onder meer in de integratie van platformen, bij technologie gaat het om het verdiepen van smart routing en analytics oplossingen en bij customer service om het centraal stellen van de consument. Op die manier willen wij onze internationale rol de komende jaren versterken.”
Sound of Data blijft onafhankelijk en netwerkneutraal. Jos: “We werken samen met lokale carriers en aanbieders van Customer Service platformen in de verschillende landen en verbinden als onafhankelijke partij alle providers en platformen.”
Talk: bellen met een button via internet
Sound of Data innoveert continu om merken en consumenten optimaal te bedienen. Jos: “We verbinden de online customer journey met de menselijke stem met innovaties, zoals Talk dat is gebaseerd op de WebRTC-techniek. Met Talk bellen consumenten eenvoudig met een klantenservice via een button op de website, app of de nieuwsbrief van een merk of organisatie. Bellen rechtstreeks via het internet. Snel, klantvriendelijk en goedkoop, zonder dat een telefoonnummer of telefoonnetwerk nodig is.”
Klantenservice cruciaal voor consumentenvertrouwen en reputatie
Geweldige klantenservice is cruciaal voor het consumentenvertrouwen en de reputatie van je bedrijf. Van Loo: “Goede customer service verleidt en dat leidt tot meer verkoop en loyale klanten. Het is de sleutel tot duurzaam succes.”
Bedrijven die kiezen voor Sound of Data krijgen zelf ook optimale service. Jos: “Wij zijn wendbaar, bieden onze klanten één vaste contactpersoon die hen helemaal ontzorgt. Sound of Data vervult voor hen de rol van integrator waarbij wij zorgen voor implementatie en voortdurende optimalisatie. Dat doen we wereldwijd, want bedrijven en merken denken en groeien voorbij taal- en landsgrenzen. Sound of Data is de slimme Voice Service Provider die menselijk contact tussen merken en consumenten mogelijk maakt.”