Genesys (www.genesys.com), wereldwijd leider in omnichannel customer experience en contact center oplossingen, breidt het PureCloud-platform uit met PureCloud Voice, waarmee klanten vanuit de PureCloud-omgeving zelf telefoonnummers kunnen kopen en activeren, en BYOC (Bring Your Own Carrier) Cloud. Samen zorgen deze oplossingen voor ongeëvenaarde flexibiliteit en controle in de communicatie-ecosystemen van organisaties.
PureCloud Voice is per direct beschikbaar voor bestaande en nieuwe klanten in Nederland. Ruim 300 organisaties in Europa maken al gebruik van het PureCloud-platform, samen goed voor 1,5 miljoen interacties per week.
Met PureCloud Voice profiteren organisaties van de voordelen van één enkel contract en van de mogelijkheid van een 100% cloud-spraakoplossing op basis van een internetverbinding. Het voordeel van afrekenen per gebruik en het gemak van één leverancier maakt PureCloud Voice ideaal voor organisaties die voor maximale eenvoud gaan.
“Ongeacht de keuze voor PureCloud Voice of de samenwerking met een carrier: PureCloud biedt maximale opties aan onze klanten, geeft hen meer controle en de mogelijkheid van een telefoniestrategie naar eigen keuze,” zegt Jeroen Buis, Director Product Management van Genesys.
Op weg naar ‘zero hardware’
Het Genesys PureCloud BYOC cloudaanbod geeft organisaties een veel grotere keus in telefonie met de optie van een complete cloudbenadering naast de bestaande carriers. Met BYOC Cloud kiezen bedrijven voor het behoud van strategische partnerships met hun carrier of ze gebruiken de optie om desgewenst van leverancier te veranderen. Inzetten van PureCloud BYOC Cloud vermijdt dure internationale tarieven en vereenvoudigt internationale operaties door het elimineren van het beheer en onderhoud van fysieke componenten. Integreren met iedere compatibele carrier gebeurt door middel van de PureCloud Media Tier resources die alle aspecten afhandelen van de mediaverwerking, waaronder het beheer van telefoons en gesprekken.
Zowel bij gebruik van PureCloud Voice als BYOC Cloud completeert de PureCloud WebRTC telefoon de zero-hardware benadering. Het werkt met alleen een internetverbinding en vereenvoudigt daarmee significant het beheer. Klanten van Genesys profiteren van de hoge beschikbaarheid en automatische schaalbaarheid van het PureCloud-platform dat zich aanpast op het volume aan gesprekken.
PureCloud
PureCloud Voice is in 2016 gestart in de United States en Canada en ondersteunde vorig jaar bijna 200 miljoen gespreksminuten in Noord-Amerika en dit jaar zal dat vele malen hoger zijn.
Wereldwijd gelanceerd in 2015 is het PureCloud-platform een unified, all-in-one customer engagement en business communications oplossing, makkelijk in gebruik en snel toe te passen. Als een echte cloudoplossing gebaseerd op architectuur van microservices is het PureCloud-platform flexibel, open, rijk aan functionaliteit en gebouwd voor snelle innovatie en maakt dat organisaties een toekomstbestendige oplossing hebben die even snel groeit als de klanten.