Klantcontact in meerdere talen is booming. Netflix breidt haar customer support center in Amsterdam uit naar 400 meertalige adviseurs en Uber kondigt de bundeling van haar klantenservice voor 25 landen in Marokko aan. Het bewijs dat meertalige klantadviseurs enorm gewaardeerd worden.
Webhelp, de toonaangevende wereldwijde customer experience provider, heeft veel geïnvesteerd in een solide customer service oplossing die rekening houdt met gewenste talen, kanalen en wensen op het gebied van kwaliteit en efficiency van de opdrachtgever. Daarom heeft Webhelp naast haar eentalige vestigingen nu ook meertalige contact centers op strategische locaties. Dit biedt opdrachtgevers mogelijkheden klantcontact beter in te richten. Wij noemen dit ‘Bestshoring’.
Het bepalen van de juiste meertalige strategie wordt veel gemakkelijker als bestaande locaties en deskundige teams, die de taal van de klant spreken, beschikbaar zijn. Ze hoeven niet altijd te worden ingezet voor de volledige customer service, ook het verhogen van de kwaliteit van de dienstverlening of het overstappen op digitale kanalen kan een keuze zijn. Bestshoring tilt de customer management expertise en -infrastructuur van Webhelp naar een hoger niveau. Hierdoor worden efficiënte meertalige multichannel gesprekken van een kwalitatief hoog niveau mogelijk en zijn opschaling en flexibiliteit relatief eenvoudig.
Gert-Jan Morsink, CEO Webhelp Nederland en lid Raad van Bestuur van de Webhelp Groep: “Steeds meer bedrijven hebben een internationaal portfolio. Daardoor wordt het 24/7 aanbieden van goede customer experiences in de gewenste taal en via het gewenste kanaal steeds belangrijker. Bedrijven besteden veel aandacht aan kanaalkeuze. Webhelp gaat een stap verder en biedt de mogelijkheid met klanten te communiceren via het kanaal en in de taal van hun keuze. De voordelen van onze solide footprint helpen bedrijven hierbij.”