Resultaten bekend voor tweede kwartaal 2016
Amsterdam, 4 augustus 2016 – Interactive Intelligence, wereldwijd leverancier van cloud services op het gebied van customer engagement, communications en collaboration, maakte de financiële resultaten bekend voor het tweede kwartaal 2016. De belangrijkste hoogtepunten zijn een stijging van de omzet naar $108,8 miljoen (13% groei ten opzichte van vorig jaar), 204 nieuwe klanten voor PureCloud (70% meer dan in het eerste kwartaal) en een groei van het aantal cloud-abonnementen (43% ten opzichte van vorig jaar).
“PureCloud slaat echt aan”, zegt Don Brown, CEO van Interactive Intelligence. “De 204 nieuwe klanten in dit kwartaal illustreren dat. Eind vorig jaar hadden we 24 PureCloud-klanten, nu zes maanden later zijn dat er ruim 300. Deze snelle groei geeft de enorme interesse en vraag weer die we zien van zowel kleine als grote organisaties in onze belangrijkste geografische markten. Deze groeien danken we ook aan de steun en inzet van onze partners die verantwoordelijk zijn voor 37% van de PureCloud deals in dit kwartaal.”
Naast de groei in de cloud-abonnementen gaat het ook nog steeds goed met de verkoop van de on-premise oplossing (CIC): 37 nieuwe klanten waarvan zes met een waarde van meer dan $ 1 miljoen.
Brown concludeert: “Vooruit kijkend denken wij goed gepositioneerd te zijn om het marktaandeel te vergroten en de leider te worden in de customer engagement markt. Als de enige leverancier in het Gartners ‘leaders quadrant’ van zowel de cloud als de on-premise contact centeroplossingen kunnen wij een robuuste oplossing leveren die iedere organisatie, klein of groot, in iedere branche en waar ook ter wereld kan implementeren. Wij blijven vanzelfsprekend innoveren: van flexibele modellen voor licenties en prijzen tot snellere implementaties en natuurlijk de verdere ontwikkeling van de functionaliteit.”
Voor het complete financiële bericht (in het Engels) kunt u hier terecht: http://investors.inin.com/releaseDetail.cfm?ReleaseID=982185