Amsterdam, 2 juni 2016 – Interactive Intelligence, leverancier van cloud services customer engagement, communicatie en samenwerking, is opnieuw gepositioneerd als Leader in het Gartner 2016 Magic Quadrant for Contact Center Infrastructure, Worldwide.
“Dit is het achtste opeenvolgende jaar dat we als Leader worden gepositioneerd in dit rapport,” zegt Don Brown, oprichter en CEO van Interactive Intelligence. “Deze constante positionering bewijst ons dat we op weg zijn naar ons doel om wereldwijd leider te worden in de markt voor customer engagement. Een stijging van 15% in omzet vorig jaar, een record aantal nieuwe klanten in het afgelopen kwartaal en de belangstelling voor onze nieuwste contact centerdiensten die zelfs onze eigen verwachtingen overstijgt. Dat maakt dat we graag door blijven gaan met het opnieuw uitvinden van de customer experience.”
Gartner omschrijft ‘Leaders’ als: “leveranciers met een breed portfolio, een significant marktaandeel, brede geografische aanwezigheid, een heldere visie op hoe contact centers zich zullen moeten ontwikkelen en een bewezen track record voor het leveren van producten voor het contact center. Ze zijn goed gepositioneerd met hun huidige portfolio en zullen naar verwachting een goede kwaliteit blijven leveren. Leaders bieden niet per definitie de allerbeste oplossing voor iedere klantwens. Maar, over het geheel genomen, zijn hun producten sterk en bieden een aantal buitengewone mogelijkheden. Bovendien bieden de oplossingen van deze leveranciers een relatief laag risico op mislukte toepassing.”
Het Gartner-rapport geeft een analyse van de leveranciers op basis van compleetheid van visie en het vermogen om deze visie ook uit te voeren. Het rapport kan worden verkregen via http://c3.inin.com/resources?a=56&cid=701E00000002BdR&elqCID=1850. Interactive Intelligence is de enige leverancier die als Leader wordt gepositioneerd in zowel het Gartner Magic Quadrant for Contact Center Infrastructure, Worldwide, en het Gartner Magic Quadrant for Contact Center as a Service, North America.
“Het tempo van veranderingen groeit exponentieel en wij geven de business flexibele en innovatieve technologische opties waarmee ze disruptors kunnen zijn en en niet overbodig worden,” aldus Brown. “Dus of je nu kiest om de technologie voor customer engagement te laten draaien vanaf je eigen locatie, verhuist naar de cloud of kiest voor een combinatie: wij zijn er klaar voor.” In 1997 introduceerde Interactive Intelligence de all-in-one IP-communicatie-software Customer Interaction Center (CIC), met omnichannel applicaties zonder de kosten en complexiteit van de combinatie van verschillende producten. CIC kan ingezet worden vanaf de eigen locatie of als een private cloud-oplossing.
Interactive Intelligence biedt ook PureCloud Engage, een microservice-gebaseerde cloud-oplossing gebouwd op Amazon Web Services die functionaliteit levert voor customer engagement, communicatie en samenwerking.
===
Disclaimer: Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner’s research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.