Het beheer van de interacties met je klanten en prospects kan snel moeilijk, duur en tijdrovend worden, ongeacht de grootte, de activiteitensector of de volwassenheid van je bedrijf of organisatie op het vlak van klantenservice. Daarom vertrouwen veel bedrijven het beheer van hun klantenservice toe aan een callcenter en genieten zo van verschillende voordelen.
Oplossingen aangepast aan je behoeften
Dankzij de uitgebreide ervaring kan een callcenter je oplossingen op maat bieden die passen bij de volwassenheid van je klantenservice, of het nu gaat om advies en ondersteuning bij het invoeren of optimaliseren van je processen, of om de gedeeltelijke of volledige uitbesteding van je klantenrelaties.
Je klantervaring verbeteren
Callcenters zijn gespecialiseerd in het snelle en efficiënte beheer van interacties via meerdere kanalen in een groot aantal activiteitensectoren. Ze beschikken over een schat aan expertise en ervaring om een efficiënte klantenservice van hoge kwaliteit te bieden.
De Customer Advisors zijn gespecialiseerd en opgeleid om verschillende soorten vragen te behandelen, klanten te helpen hun problemen op te lossen en een hoogwaardige klantervaring te bieden. Door de klantenservice uit te besteden, profiteert een bedrijf van de expertise en vaardigheden van deze Advisors, waardoor de klanten bijzonder tevreden en loyaal zijn en een verbeterde klantervaring kan worden geboden.
Kostenoptimalisatie
Door je klantenservice uit te besteden, kan je de kosten verlagen die daarmee zouden gepaard gaan, wanneer je de klantenservice intern zou beheren. Je hoeft niet te investeren in de werving, opleiding, technologie en infrastructuur die nodig zijn om een interne klantenservice te beheren.
Je verlaagt dus je interne kosten en daarnaast kan een contactcentrum je helpen acties en processen in te voeren voor een hoog rendement op je investering: klantentrouw opbouwen, extra inkomsten genereren, klantenverloop verminderen, de gemiddelde waarde van het winkelmandje verhogen, enz.
Toegang via meerdere kanalen
Door voor een aanpak via meerder kanalen te kiezen, kan een bedrijf inspelen op de communicatievoorkeuren en -behoeften van de klanten en een gepersonaliseerde, flexibelere en handigere klantervaring bieden. Op voorwaarde dat de juiste kanalen op het juiste moment in het klanttraject worden gebruikt.
Door het grote aantal kanalen wordt het beheer van de klantenservice automatisch complexer. Een contactcentrum zal interacties centraal kunnen beheren, over de verschillende communicatiekanalen heen: telefoon, e-mail, chat, sociale media, instant messaging, enz. Dat betekent dat een interactie gestart op het ene kanaal indien nodig gemakkelijk kan worden overgezet naar een ander kanaal, zonder dat daarbij de geschiedenis en continuïteit van het gesprek verloren gaan.
Back to basics, namelijk je kernactiviteit
Door je klantenservice aan een callcenter uit te besteden, kan je je meer concentreren op je kernactiviteit. Je kan meer tijd en middelen besteden aan de ontwikkeling van je producten en/of diensten, verkoopstrategie, innovatie enz.
Kortom, elk bedrijf of organisatie, of dat nu openbaar of particulier, klein, middelgroot of groot is, kan een contactcentrum inschakelen om klantenservice van hoge kwaliteit via meerdere kanalen te bieden, klantinteracties doeltreffend te beheren en de klantervaring te verbeteren.
Door outsourcing geniet je van gespecialiseerde expertise en middelen op het gebied van klantrelaties, terwijl je je kan concentreren op het essentiële, namelijk de kernactiviteit van je bedrijf.