Amsterdam, 7 maart 2016 – Amazon Web Services (AWS) heeft Interactive Intelligence benoemd tot Advanced Technology Partner in het AWS Partner Network (APN). Interactive Intelligence levert wereldwijd clouddiensten voor customer engagement, communicatie en samenwerking. De nieuwste diensten worden geleverd vanuit het PureCloud-platform, het eerste cloudplatform dat zich richt op het leveren van functionaliteit voor contact centers en bedrijven op basis van een microservice-architectuur gebouwd op het schaalbare AWS.
“Ons PureCloud-platform profiteert optimaal van de mogelijkheden van de AWS-architectuur en dat betekent voor onze klanten maximale veiligheid, betrouwbaarheid, schaalbaarheid en flexibiliteit”, aldus Jeroen Buis, Interactive Intelligence manager Product Management. “Door het werken met AWS leveren we een volledig unieke cloudoplossing die voldoet aan de klantverwachtingen van de millenials van nu en de digital natives van morgen.”
Keith Dawson, principal analist customer engagement bij Ovum: “Weinig vooraanstaande leveranciers in de contact centermarkt zijn bereid om een compleet nieuw cloudplatform te bouwen met een volledig nieuwe set applicaties gericht op een excellente klantervaring. Maar dat is precies wat Interactive Intelligence heeft gedaan met het PureCloud platform. Door het combineren van de unieke voordelen van de op AWS gebaseerde microservice architectuur met de rijke functionaliteit voor omnichannel customer engagement, communicatie en samenwerking legt Interactive Intelligence de lat hoog voor de concurrentie.”
Het PureCloud–platform levert complete functionaliteit waaronder:
– Omnichannel routing
– Speech-enabled interactive voice response (IVR)
– Call recording, quality management en rapportages
– Outbound en predictive dialing
– CRM-integraties
– Grafische scripting
– Chat
– Video conferencing
– Desktop en file sharing
– Corporate directory
– IP PBX
Het APN is een wereldwijd partnerprogramma dat partners ondersteunt op het gebied van technologie, marketing en verkoop. Van de tienduizenden APN-deelnemers heeft maar klein aantal de status van Advanced Technology Partner. Die status geeft Interactive Intelligence toegang tot een groot aantal tools, training en support bij het verder ontwikkelen van het PureCloud-platform.
Voor meer informatie over Pure Cloud: https://www.inin.com/customer-engagement/cloud-contact-center.