Amsterdam, 17 december 2015 – Xerox Customer Care EMEA zet de Apple Watch in voor het virtueel aansturen van projectteams. Samen met Interactive Intelligence, leverancier van het communicatieplatform Customer Interaction Center (CIC) waar Xerox gebruik van maakt, en het KPN Contact Center is een applicatie ontwikkeld die real time managementinformatie weergeeft. In het Xerox facilitair contact center werkt op 35 locaties waar 8.000 agenten actief zijn voor honderden opdrachtgevers.
Draagbare informatie Xerox komt met de Apple Watch tegemoet aan de vraag van teamleiders en opdrachtgevers om sturingsinformatie over het verloop van een project snel, eenvoudig en altijd en overal toegankelijk te hebben. De applicatie toont desgewenst actief alerts, bijvoorbeeld bij het overschrijden van vooraf gestelde waarden of het behalen van specifieke doelen.
Extra service “We zien steeds vaker dat projecten op verschillende locaties worden uitgevoerd, vaak zelfs in verschillende landen als het gaat om off shoring,” vertelt Leon van Adrichem, VP CallCenter Technology Europe & APAC van Xerox. “Teams zijn steeds virtueler en teamleiders zijn op verschillende locaties actief. Voor hen is het noodzakelijk om makkelijk hun belangrijkste KPI’s te kunnen bijhouden. De Apple Watch is daarvoor nu, naast de tablet die we al gebruiken, een nieuwe optie. Daarnaast kunnen ook onze opdrachtgevers met één blik op hun pols zien hoe hun project loopt en of er misschien bijzonderheden zijn. Dit soort extra service leveren wij graag.”
Kim de Boer, Sales Director Benelux, France & Italy van Interactive Intelligence: “De software van CIC is uitermate geschikt voor dit soort integraties onder andere omdat we gebruik maken van standaard databases. Dat maakt dat onze klanten altijd de keuze hebben in de combinatie van systemen en software.”
App De app op de Apple Watch werkt nauw samen met een bijbehorende app op de iPhone. Er is al een groot aantal schermen beschikbaar. Binnenkort komt er de mogelijkheid tot het tonen van grafieken en taartdiagrammen bij. Uiteindelijk is straks alle essentiële managementinformatie altijd en overal beschikbaar.