Genesys, , wereldwijd leider in oplossingen voor cloud customer experience en contact centers, heeft de ervaren Joyce Kim benoemd in het leiderschapsteam als chief marketing officer (CMO). Zij is de opvolger van Merijn te Booij die de nieuwe afdeling van Genesys voor Employee Engagement Solutions gaat leiden als general manager.
Nieuwe Genesys CMO Joyce Kim
Als CMO is Kim bij Genesys verantwoordelijk voor wereldwijde marketing, rapporterend aan CEO Tony Bates, en zal een belangrijke rol spelen in de opmars van het bedrijf naar het onbetwiste leiderschap in gepersonaliseerde customer experience. Zij gaat de totale marketing strategie aansturen en het bedrijf positioneren voor verdere groei door voort te bouwen op het momentum in de markt, naast het uibreiden van het ecosysteem van partners en ontwikkelaars. Kim heeft meer dan twintig jaar ervaring in de technologiesector met expertise in datagedreven digitale marketing en het uitvoeren van go-to-market-stragegieën voor softwareoplossingen met behulp van onder meer cloudgebaseerde bedrijfsgegevens, communicatie, artificial intelligece (AI) en IoT.
Tot voor kort was ze CMO en Chief Digital Officer voor Arm waar ze vanaf de start heeft meegbouwd aan een nieuw software-as-a-service (SaaS) business en leiding gaf aan bedrijfsbrede initiatieven voor digitale transformatie. Voorafgaand aan Arm gaf Kim leiding aan de marketing van wereldmerken zoals Skype en Skype for Business bij Microsoft en aan productpartnerships en communicatie voor Chromebooks en Google Hangouts bij Google.
“De succesvolle staat van dienst van Joyce in het realiseren van groei en resultaten voor internationale technologische bedrijven, in combinatie met haar technische, creatieve en strategische talenten, is van essentieel belang voor Genesys bij het naar een niveau hoger tillen van ons merk,” zegt Bates. “Ik ken niemand die beter geschikt is dan Joyce om Genesys te helpen verder op te laten schalen en ons leiderschap in cloud contact centers verder te ontwikkelen.”
“Het is een mooie en spannende tijd om bij het Genesys-team te komen. Juist nu we de branche een impuls geven met gedurfde nieuwe innovaties die opnieuw uitvinden hoe organisaties contact maken met hun klanten,” zegt Kim. “Klantgegevens zijn nauw verbonden met personalisatie. Met onze eigen technologie voor cloud, AI en engagement helpt Genesys duizenden bedrijven om die gegevens te gebruiken voor het leverern van de geïndividualiseerde service die nodig is voor het opbouwen van klantvertrouwen en -loyaliteit.”
Merijn te Booij aan het roer bij Genesys Employee Engagement Solutions
Organisaties gaan steeds vaker aan de slag met geavanceerde cloudapplicaties voor workforce engagement management (WEM), AI en automatiseringstechnologie met als doel het verrijken van zowel de klant- als de medewerkerservaring. Dat moet leiden tot hogere prestaties rondom klanten, sales en winstgevenheid. Met een recente acquisitie voor het toevoegen van gamification aan de employee engagement tool én de verhoogde investering in R&D en specifiek talent ontwikkelt de WEM-suite van Genesys zich snel als het instrument voor versnelde innovatie die past bij de groeiende vraag van klanten. Voor een versterkte focus is een speciale business unit gevormd voor Employee Engagement Solutions waar Te Booij nu de leiding heeft.
Te Booij neemt zijn tientallen jaren ervaring mee in workforce optimization, productmanagement en contact centers. Hij is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de productstrategie en de klantvraag voor de eigen oplossingen voor workforce engagement management van Genesys.
Bates: “Ik wil Merijn bedanken voor zijn inzet bij het transformeren van Genesys naar het huidige leiderschap in de markt voor cloud customer experience. We zijn heel blij dat we als bedrijf kunnen blijven profiteren van zijn enorme kennis en ervaring. In zijn nieuwe rol gaat hij organisaties helpen de betrokkenheid en tevredenheid van hun medewerkers te verbeteren zodat ze nog betere customer experiences kunnen leveren.”