ARNHEM – Onbeschofte telefonisten, telkens worden doorverbonden en eindeloze wachttijden begeleid door niets-aan-de-handmuziek… Het is de normale gang van zaken bij menig klantenservice. Zonde, want een optimale klantbeleving is cruciaal voor elke onderneming en leidt tot blije klanten. macs (my awesome contact solutions) maakt dit mogelijk voor iedereen. Deze ‘Uber van klantcontact’ voorziet elk bedrijf van een kwalitatieve, flexibele en volledig op- en afschaalbare customer service. Waar ook ter wereld.
De gekwalificeerde e-agents van macs zijn 24/7 bereikbaar. macs leidt deze call agents op en schoolt deze zelfstandigen continu bij middels een state-of-the-art online platform. Niet alleen om relevante basisvaardigheden te ontwikkelen en onderhouden, maar ook om te zorgen dat zij precies dezelfde taal spreken als het merk of bedrijf waarvoor ze worden ingezet. Of dat nu een grote multinational, of een klein familiebedrijf is. macs is dé flexibele customer service voor iedereen.
Pay per second
Waar het uitbesteden van klantcontact tot nog toe iets voor grote spelers was, maakt macs deze service toegankelijk voor een geheel nieuwe doelgroep. Ook ondernemingen met fluctuerende omstandigheden of met een klein budget kunnen nu risicoloos hun klantenservice overlaten aan professionals. Dit door gebruik te maken van een uniek businessmodel: pay per second. Klanten zitten niet vast aan een contract, abonnement of andere verplichtingen, maar betalen uitsluitend voor seconden dat er voor hen gewerkt wordt.
Startup met ervaring
macs is weliswaar een startup, maar heeft wel 27 jaar ervaring en kennis in huis. Rob Wennink (54) weet als directeur van DIRECT Klantcontact precies hoe kwalitatief hoogwaardige support eruit ziet en wat daar voor nodig is. Maar hij weet ook als geen ander waar customer care vaak te kort schiet. Dit motiveerde hem om macs op te richten. Met een enorme ambitie en kraakheldere visie werkt macs nu toe naar een transformatie van de klantenservice industrie. Het adagium van macs is dan ook; Reach Beyond! Het omschrijft letterlijk wat ze haar klanten bieden, maar ook de mentaliteit van macs en het type klanten waar ze naar opzoek zijn. “We brengen de nieuwe standaard van hoogwaardig klantcontact, dat is waar we voor gaan!” aldus Wennink. Rob: “Daarom hebben we een heldere missie, namelijk: ‘to establish T.R.U.E.* connections between organisations and their customers, whilst offering freedom and independence to our customer care community.’ *T.R.U.E. staat daarbij voor de merkwaarden van macs: Trusted, Realtime, Unique, Empathic.”
Wereldwijde ambities
In deze startfase is het platform alleen nog beschikbaar in het Nederlands en Engels, maar de eerste campagnes voor andere taalgebieden liggen al op de plank. macs heeft dan ook de ambitie om wereldwijd te opereren. Wennink: “Ik ben er volledig van overtuigd dat we met macs alle ingrediënten in huis hebben om de klantcontactwereld van heel wat positieve verandering te voorzien. macs is niet alleen een uitkomst voor de hedendaagse ondernemer, maar geeft ook de arbeidsmarkt een unieke boost.”
Bron: macs