Tegenwoordig vinden we een antwoord op onze klantvraag in verschillende servicekanalen. Naast traditionele offline kanalen zoals telefoon en in de winkel, maken we steeds meer gebruik van digitale kanalen. Denk aan websites, apps en chatbots. 87% van de mensen begint dan ook online hun zoektocht naar een antwoord. Meer dan de helft van deze contacten heeft daarna nog hulp nodig via menselijke interactie. Is jouw content klaar voor de toekomst? En hoe zorg je ervoor dat content consistent is in al je kanalen?
Het antwoord hierop is microcontent!
Microcontent bestaat uit kleine stukjes tekst die je in verschillende combinaties gebruikt. Het zijn net LEGO-steentjes die in verschillende combinaties een ander bouwwerk maken. Met microcontent maak je content voor al je kanalen vanuit 1 bron. Dit heeft een aantal voordelen:
- Je beheert alle content op 1 plek.
- Je voorkomt dubbel werk.
- Content is consistent over alle kanalen.
- Je content is klaar voor uitbreiding naar nieuwe kanalen en innovaties.
Is jouw content klaar voor de toekomst?
Nieuwe technologieën helpen bij het consistent beantwoorden van de klantvraag. Wil je microcontent inzetten? Dan is het handig als je systeem dit ondersteunt en je servicecontent op één plek beheert. Door verschillende combinaties met microcontent te maken, net zoals met de LEGO-steentjes, vorm je uiteindelijk één geheel en dus één artikel. Je content staat nu op één plek en is klaar voor al je servicekanalen.
Belangrijk is wel dat je medewerkers ook klaar zijn voor de toekomst. Denk aan je schrijfwijze, de opbouw en structuur van je content en niet te vergeten je kennisorganisatie. De manier waarop jij je servicecontent beheert maakt écht het verschil.
Wil jij meer vragen in één keer goed beantwoorden, in verschillende digitale kanalen en je klanten verrassen? We denken graag met je mee hoe je content omzet in microcontent.
We ♥ to help you!