Een sterke focus op ‘agile’ customer experience (CX) oplossingen heeft ervoor gezorgd dat Webhelp in de zeer competitieve Europese markt is blijven groeien. De ontwikkeling van de Webhelp organisatie in de markt voor klantcontact outsourcing is nu bekroond met de gerenommeerde ‘European Market Leadership Award’ van Frost & Sullivan.
Op basis van haar succesvolle groeistrategie in Europa, heeft Frost & Sullivan Webhelp erkend met de European Market Leadership Award 2018 in customer experience outsourcing. De afgelopen jaren heeft Webhelp haar dienstenportfolio uitgebreid met expertise op het gebied van customer experience in de gezondheidszorg, de reisbranche, de high tech branche en in het B2B-segment. Daarnaast breidde zij haar geografische voetafdruk uit naar Oost- en Zuid-Europa. Als het gaat om Europa heeft Webhelp meertalige hubs in Praag, Athene, Lissabon, Barcelona, Enschede, Kuala Lumpur en Berlijn. Met 50.000 werknemers in 35 landen genereert Webhelp bijna 1.5 miljard dollar aan inkomsten.
Als zakelijk partner helpt Webhelp klanten bij het bieden van een next-level klantervaring (CX) door middel van geavanceerde analytics, omni-channel technologieën en, bovenal, een sterke focus op het betrekken en binden van medewerkers. Het bedrijf werkt strategisch samen met opdrachtgevers om de klantervaring te helpen verbeteren op basis van de merkbeleving en een uniform klantbeeld. Daarbij is Webhelp vergevorderd in het evalueren van de commerciële levensvatbaarheid van haar oplossingen door gebruik te maken van analytische methoden op het gebied van customer journey mapping, flexibiliteit, klantsegmentatie en medewerkerstevredenheid.
“De oprichters van Webhelp hebben vanaf het begin een sterke ondernemersmentaliteit getoond”, aldus Frost & Sullivan’s digital experience analyst Stephen Loynd. “Dit is een bedrijf dat het start-up-denken blijft omarmen en dat er prat op gaat wendbaar te zijn en uitzonderlijk gemakkelijk om mee te werken. In de loop van de tijd heeft Webhelp een reputatie opgebouwd als authentieke partner in customer experience, wat haar klanten op hun beurt helpt om de grenzen van de CX te verleggen door middel van multichannel-oplossingen.”
Ronald van Schijndel: CEO van Webhelp Nederland: “Ook in Nederland is Webhelp in de afgelopen jaren sterk gegroeid. Ondertussen doen we er alles aan om een focus te houden op onze mensen en te blijven inspelen op de marktomstandigheden van vandaag en morgen. Met Webhelp en onze dochter bedrijven Xtrasource, Netino en Telecats richten wij ons op hoogwaardig klant contact waarin gebruik wordt gemaakt van geavanceerde oplossingen zoals spraaktechnologie, conversational automation, omnichannel oplossingen en digital engagement. We zijn ook in Nederland enorm trots op deze award, die voelt als een bevestiging dat we de juiste koers varen.”
Elk jaar reikt Frost & Sullivan de European Market Leadership Award uit aan het bedrijf dat het meest uitblinkt in groei en het realiseren van toegevoegde waarde voor klanten. Door loyale klanten steeds weer uit te laten groeien tot merkambassadeurs, kon Webhelp een leiderschapspositie verwerven in de markt van klantcontact. De award is een erkenning voor Webhelp’s continue en aantoonbare toewijding aan haar klantrelaties, waardoor het bedrijf haar marktaandeel in de loop van de tijd steeds verder kon laten groeien.
De Frost & Sullivan Best Practices Awards worden uitgereikt aan bedrijven in een verscheidenheid van regionale en internationale markten voor het aantonen van uitzonderlijke prestaties en superieure performance op het gebied van onder andere leiderschap, technologische innovatie, klantenservice en strategische productontwikkeling. Branche-analisten vergelijken marktpartijen en meten hun prestaties door middel van diepte-interviews, analyses en uitgebreid secundair onderzoek om de best practices in iedere branche te identificeren.
Over Frost & Sullivan
Frost & Sullivan, de Growth Partnership Company, zet visionaire innovatie in om samen met klanten internationale uitdagingen en gerelateerde groeimogelijkheden op te pakken die de marktpartijen van vandaag de dag zullen maken of breken. Al meer dan 50 jaar ontwikkelt Frost & Sullivan groeistrategieën voor de wereldwijde top 1000, opkomende bedrijven, de publieke sector en de investeringsgemeenschap.