Steeds meer consumenten gebruiken social media als contactkanaal met organisaties. Ook HTM, de openbaar vervoerder uit regio Den Haag, ziet al jaren een gestage groei van klantcontact over kanalen als Facebook, Twitter en WhatsApp. Een groot deel hiervan werd al afgehandeld door klantcontactspecialist PCS, maar een chatbot biedt inmiddels de helpende hand. De door PCS en OBI4wan ontwikkelde tool heeft tot doel de reizigerservaring en klantenservice verder te optimaliseren. Tijdens de pilotbehaalde de bot al een First Time Fix van 13%!
CustomerFirst Magazine
In het CustomerFirst Magazine van oktober 2018 lichten Ilja Gleiser (Chief Commercial Officer van PCS), Frank Smit (CIO van OBI4wan) en Zinho Parisius (Customer servicemanager van HTM) toe hoe de ontwikkeling van deze chatbot tot stand is gekomen. Klik hier om het artikel te downloaden.
Over PCS
PCS is specialist in excellente klantcontact- en backoffice-oplossingen voor bedrijven en overheden. Wij helpen organisaties met het optimaliseren van online en offline klantcontactprocessen tegen lagere kosten en een hogere klanttevredenheid. Onze organisatie levert premium inbound, outbound en online klantcontactdiensten in meer dan 10 Europese talen vanuit 13 contactcenter locaties verdeeld over Nederland, België, Bulgarije, Luxemburg en Marokko. PCS Almere is ISO9001, ISO27001 en PCIDSS gecertificeerd en voldoet aan de hoogste eisen van kwaliteitsmanagement- en informatiebeveiliging.
Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met:
Proactive Contact Support
Mevrouw Jeanine Ottenhof
Afdeling Marketing & Communicatie
T 088-9960200
E marketing@p-c-s.nl
W www.p-c-s.nl