De Goede Doelen Loterijen (Nationale Postcode Loterij, BankGiro Loterij, VriendenLoterij) hebben gekozen voor het cloud communicatieplatform PureCloud van Genesys (www.genesys.com), wereldwijd marktleider in omnichannel-oplossingen voor customer experience en contact centers. Deze PureCloud omgeving wordt geleverd en geïmplementeerd door Genesys Partner Cloudoe.
“Omnichannel, innovatie en duurzaamheid: dat waren de belangrijkste redenen om te kiezen voor PureCloud van Genesys en voor Cloudoe,” aldus Roel Eleveld, hoofd Ledenservice van de Nationale Postcode Loterij. De organisatie verhuist in oktober naar een van de meest duurzame panden van ons land en het nieuwe communicatieplatform moet daarbij passen. “Werken in de cloud is het meest duurzaam. Daarnaast zochten we een partner die bij ons past – met Genesys en Cloudoe klikte het direct. En niet onbelangrijk: PureCloud heeft als platform alle functionaliteiten die wij nodig hebben en geeft ons straks een omnichannel portal met een compleet klantbeeld. Dat is belangrijk voor onze deelnemers én voor onze medewerkers.”
De samenwerking met Cloudoe bevalt prima. Eleveld: “Ze spreken onze taal en we maken graag gebruik van hun expertise. Bijvoorbeeld bij het verder praktisch invullen van voor ons geldende wet- en regelgeving over het Bel-me-niet-register en het recht van verzet. En we maken volop gebruik van hun ervaring en kennis, en die van Genesys, om waar mogelijk verbeteringsslagen te maken. Dat is voor ons heel waardevol en het maakt dat we vertrouwen hebben dat deze oplossing future proof is.”
Martien Verhoeven van Cloudoe: ”Onze aanpak voor de implementatie is heel pragmatisch. In workshops wordt met behulp van onze ‘best practices’ gezamenlijk het systeem ingericht. Hierdoor kunnen we zeer effectief te werk gaan en snel resultaat leveren”. Voor de zomervakantie gaat de telefonie live, daarna volgt het Workforce management zodat de medewerkers voor de verhuizing in oktober al gewend zijn aan het nieuwe systeem.