Genesys (www.genesys.com), wereldwijd leider in omnichannel customer experience en contact center oplossingen, heeft tijdens de jaarlijkse Microsoft Ignite conference aangekondigd dat het Genesys Customer Experience Platform nu beschikbaar is voor Microsoft Office 365. Gecombineerd met de gecertificeerde support voor Skype for Business Server, beschermt deze integratie de langetermijn IT-investeringen in flexibele hybride, private of public cloudtoepassingen en zorgt voor een soepele en flexibele migratie naar de cloud.
Bij de verschuiving van bedrijven van eigen telefooncentrales naar unified en cloud communicatie werd volledige migratie vaak gehinderd door de integratie met vergaande contact centerfunctionaliteiten. Door de ondersteuning van Genesys voor Office 365 in het aanbod van PureEngage en PureCloud by Genesys profiteren organisatie van een volledig geïntegreerd pakket van contact centeroplossingen voor spraak en digitale kanalen, virtualisatie en efficiëntie van de workforce en selfservice functionaliteit – en dat alles in een homogene omgeving.
“We werken graag samen met andere innovatieve bedrijven in de wereld, zoals Microsoft, die veel waarde hechten aan het leveren van fantastische customer experiences,” zegt Merijn te Booij, chief marketing officer van Genesys. “Met deze stap, waarvan onze gezamenlijke klanten zeker zullen profiteren, verdiepen we onze samenwerking nog verder. Deze nieuwe standaard-integratie van het Genesys Customer Experience Platform met zowel Microsoft Office 365 als Skype for Business Server ondersteunt organisaties bij het leveren van nog naadlozere, consistente en contextuele customer journeys.”
Genesys is een Microsoft Gold Partner en de gecertificeerde support voor Skype for Business Server staat garant voor compatibiliteit en betrouwbaarheid, en daarmee voor de bescherming van investeringen. Belangrijke nieuwe voordelen als gevolg van de standaard-integratie met Office 365 zijn onder meer:
- Verrijking van de customer experience met echte omnichannel customer engagement over de kanalen heen, van Skype for Business tot digitale kanalen als email, sms, social media en het web.
- Verhoging van het aantal ‘first contact resolutions’ door samenwerking van agenten met inhoudelijk deskundigen vanuit de hele organisatie.
- Het verdwijnen van geografische beperkingen door virtualisatie van de bedrijfsvoering met het veel gebruikte Office 365 en de vergaande intelligentie van het Genesys Customer Experience Platform.
- Eliminatie van complexiteit voor het makkelijker installeren, beheren en ondersteunen met als resultaat een lagere cost of ownership.
- Innovatie door middel van de best-of-suite customer engagement oplossingen – met ondersteuning van echte omnichannel, workforce optimization (WFO), selfservice en workload distributie op één enkel platform.
“We zijn blij met de uitbreiding van de samenwerking van Genesys en Microsoft. Door het ondersteunen van Microsoft Office 365 wordt de omnichannel ervaring van de klant verder verrijkt en is voor bedrijven van iedere omvang de transitie naar de cloud gemakkelijk,”, zegt Lori Wright, general manager voor Microsoft Teams and Skype van Microsoft.
Daarnaast profiteren de gebruikers van het Genesys platform ook van de integratie met Microsoft Dynamics 365, de CRM-oplossingen waarmee verkoop, marketing en klantenservice als één team samenwerken voor het leveren van persoonlijke ervaringen bij iedere zakelijke interactie.