Als bedrijf pak je klantcontact graag professioneel aan. Je wilt je klanten dezelfde beleving geven, of ze nu bellen, een chat opstarten of een e-mail sturen. Hoe Skype for Business een professionele tool voor customer care wordt?
Een tevreden klant is goud waard. En tevredenheid begint met prettig klantcontact. Jij als klant wil op elk moment van de dag, via welk kanaal dan ook, snel en goed worden geholpen. Zonder lange wachttijden of eindeloos doorverbinden. Veel bedrijven werken inmiddels met Skype for Business. Alleen om klantcontact echt professioneel aan te pakken, merk je dat je functionaliteiten mist. Stel jezelf de volgende vragen:
- Hoe zou het zijn als slimmer communiceren met je klanten mogelijk wordt?
- Als ook je klantcontact medewerkers, telefonistes en andere afdelingen waar intensief klantcontact plaatsvindt, kunnen werken met Skype for Business?
Hieronder het antwoord:
- Skype for Business blijft de basis
Skype for Business breid je eenvoudig uit met een applicatie voor klantcontact. Lange en kostbare trainingen zijn niet nodig, want je medewerkers zijn al bekend in de omgeving. - Alle klantinformatie overzichtelijk in beeld
Je wilt je klant in één keer goed helpen en ‘first time resolution’ leidt tot hogere klanttevredenheid. Omdat je medewerker op één scherm alle klantinformatie tot zijn beschikking heeft, wordt het klantcontact prettig en snel afgehandeld. - De juiste medewerker dankzij Interactive Voice Response en skilled based routing
Eindeloos doorverbinden is één van de grootste frustraties bij klanten. Door het keuzemenu en met skilled based routing wordt een interactie op basis van vaardigheden en beschikbaarheid bij de juiste medewerker in het contact center aangeboden. - Meer inzicht in bereikbaarheid en kwaliteit
Eenvoudig gesprekken opnemen en terugluisteren: Een ideaal instrument om gespreksvaardigheden van je medewerkers te trainen. Gebruik recording ook om afspraken met klanten te controleren of een mondeling akkoord vast te leggen. Heldere rapportages geven inzicht in communicatiestromen, bereikbaarheid en performance. Ook bepaal je zo eenvoudig de bezetting met historische rapportage en realtime data. - Contact met je klant via welk kanaal dan ook
Telefoon, e-mail, Skype of chat: hoe jouw klant ook contact opneemt, je bent goed bereikbaar. Je speelt eenvoudig in op de trend van multichannel klantcontact en voegt eenvoudig nieuwe kanalen toe. - Flexibele kosten en gemakkelijk op- en afschalen
Net als Skype for Business wordt een applicatie voor klantcontact aangeboden als ‘service’. Je betaalt per gebruiker en schaalt eenvoudig op en af. Handig voor de medewerkers van nu: ze beschikken dus, zowel thuis als onderweg, overal over dezelfde interface.
Samenvatting
Klanten willen snel en eenvoudig jouw bedrijf kunnen bereiken, zonder lang in de wacht te staan of eindeloos te worden doorverbonden. Werk je al met Skype for Business? Bouw dit systeem dan eenvoudig uit met CC4Skype voor klantcontact en geef jouw klanten een optimale klantbeleving.