Vorig jaar veroverde Pokémon GO opeens de hele wereld. Bij zowel volwassenen als kinderen sloeg deze nieuwste trend in als een bom. Het spel combineert een mix van echte en virtuele werelden door oriëntatiepunten in het spel te integreren en gebruik te maken van augmented reality om karakters weer te geven via een livebeeld op een mobiele telefoon.
AR bestaat al enige jaren en is voor gamers eigenlijk niets nieuws. Maar het mainstream maken is tot vorig jaar nog niemand gelukt. De meest gangbare toepassingen die we tot dan toe kenden waren tools als Google Sky, waarmee je sterren en planeten kunt identificeren door met je telefoon de lucht te scannen.
Dat Pokémon GO wereldwijd zo goed ontvangen werd, zou retailers aan het denken moeten zetten. Het heeft namelijk bewezen dat als een tool nuttig of leuk is, deze ook massaal gebuikt wordt. En hoe mooi zou dit kunnen aansluiten bij de meest kritieke uitdagingen in customer experiences waar retailers vandaag de dag mee te maken hebben:
- Een klant kan uren in de winkel rondneuzen maar niets van zijn experience wordt door de winkelier opgevangen of gebruikt – die beleving gaat voor altijd verloren
- Klanten geven meer en meer de voorkeur aan online winkelen
- Voor het winnen en belonen van loyaliteit is meer dan alleen een standaard klantenkaart nodig.
Maar hoe zou het nieuwe winkelen er dan uit kunnen zien? Lees hier het hele artikel van Webhelp.
Download de Webhelp Whitepaper: Hoe customer service de consument coacht naar online