In een onlangs gepubliceerd rapport van Forrester lazen we dat de retailmarkt in China, geschat op zo’n vijf biljoen dollar, op dit moment groter is dan in de Verenigde Staten. In het artikel analyseren ze de veranderingen en ontwikkelingen van de detailhandel in de Chinese markt.
De trend waarin online retailers naar fysieke winkels bewegen, wordt steeds duidelijker. Bekende online bedrijven zoals Alibaba, Baidu, JD, en Tencent openen fysieke shops. En om een gevoel te krijgen bij de omvang van deze business; op Singles Day, een van China’s grootste online winkeldagen, heeft Alibaba zo’n 18 miljard dollar omgezet.
Ook Amazon is aan het experimenteren met fysieke winkels. Zo hebben ze in de VS een boekhandel geopend waar de online best verkochte boeken te verkrijgen zijn. In de winkels zelf zijn plekken ingericht waar men online informatie, zoals reviews, kan ophalen. Daarnaast heeft Amazon onlangs een supermarkt zonder kassa’s geopend, waar met behulp van technologie wordt gecontroleerd wat men in het winkelmandje doet en vervolgens afrekent.
In Nederland zien we een voorzichtige beweging van webshop giganten naar fysieke winkels.
Lees het volledige artikel op de website van Webhelp