Personalisatie; misschien is het een modewoord, maar het is wel een van de belangrijkste trends in customer experiences in retail. Ondanks dat we het er al heel lang over hebben en het lang in de wachtkamer heeft gestaan, is nu het moment aangebroken dat personalisatie de customer journey echt verandert.
We vergeten soms dat het begrip personalisatie al vrij lang bestaat. Amazon was de eerste die – lang geleden – personalisatie van de customer journey invoerde. Tijdens het browsen op een productpagina en bij het plaatsen van een bestelling werden er altijd andere items aanbevolen. We zijn inmiddels gewend om teksten te zien in de trant van: “Als u dit leuk vindt houdt u hier waarschijnlijk ook van…”, zonder na te denken over de rekenkracht die achter dergelijke aanbevelingen schuil gaat. Wie heeft er nooit een aanbevolen artikel besteld en was blij dat deze tips zo goed waren? U dient zich daarbij te bedenken dat deze aanbevelingen gepersonaliseerd waren en speciaal voor u opgesteld. Hoe personalisatie de customer journey zowel online als in de winkel verandert leest u hier.
Lees hier het hele artikel op de site van Webhelp