Regelmatig gaan we met onze collega’s in gesprek over werken in customer service. Want wat houdt werken in customer service nou eigenlijk in? Niemand kan je dit beter vertellen dan zij. Van projectmanagers tot aan brand representatives en van customer contact managers tot vice-presidenten. Vandaag is Nathanaël aan het woord, onze technical support specialist.
Nathanaël (21) is met trots onze technical support specialist. Ook is zijn vrouw sinds november ’16 werkzaam bij VANAD. Korte lijnen, verantwoordelijkheden en bovenal zijn warme band met collega’s zorgen ervoor dat hij elke dag met een brede glimlach naar huis gaat.
Nathanaël, vertel eens! Hoe zag jouw leven voor VANAD eruit?
“Op mijn 16e ben ik met mijn timmermansopleiding gestopt om met mijn vader de bouw in te gaan.. Dat ging drie jaar goed, totdat de crisis begon. Gelukkig zijn we er op tijd mee gestopt. Op dat moment had ik wel spijt dat ik mijn opleiding niet heb afgemaakt, omdat je overal onderaan moet beginnen, zoals magazijnwerk. Na mijn baan als junior accountmanager had ik de smaak van klantcontact te pakken, maar sloot de product of dienst van het bedrijf niet altijd aan bij mijn interesses. Door mijn werkervaring kwam ik er wel achter dat ik voldoening put uit jezelf verkopen; praten over een opdracht en deze vervolgens ook binnenhalen! Dit vond ik terug bij VANAD. VANAD is meer dan een bedrijf. Vanaf het eerste moment was er een klik, het voelde familiair, het was echt een warm gevoel! Na twee maanden reizen verkopen, werd ik wegens mijn technische achtergrond gevraagd om voor een financiële instelling binnen het Technical Support team te werken. Daar zit ik echt op mijn plek. We hebben een heel hecht team, een fijne manager en goede coaching.”
Wat vind jij het allerleukste aan brand representative* zijn?
“Wat ik heel mooi vind, is dat ik direct problemen oplos voor klanten en ook contact heb met onze opdrachtgever voor eventuele storingen en verbeteringen. Je krijgt steeds meer verantwoordelijkheden. Ik ga elke dag met veel plezier naar mijn werk. Collega’s staan in goede en mindere tijden altijd voor je klaar. Je wordt door iedereen gecoacht. Als je een foutje maakt, word je in de goede richting geleid. Je hebt ruimte om jezelf te verbeteren en iedereen wordt in z’n waarde gelaten: Een sterk fundament voor succes. Dat succes is ook merkbaar. De service van het mobiele pinapparaat is mede gestegen door korte lijnen en het aantal klanten is verdubbeld van 5.000 naar 10.000. Klantcontact speelt daar een grote rol in. Dat je klanten tevreden zijn én houdt. Het mooiste compliment dat je kunt krijgen, is dat klanten je bedanken voor de fijne service! Elke dag ga ik met zo’n brede glimlach naar huis.”
Lees hier zijn hele verhaal.
*brand representatives: onze medewerkers hebben een dermate hoog kennisniveau van het merk, processen en de klant en daarom spreken we van brand representatives.