Amsterdam, 5 januari 2017 – Genesys, wereldwijd leider in omnichannel customer experience en contact centeroplossingen, heeft tijdens Interactions Benelux 2016 een aantal klanten in het zonnetje gezet. Aan het eind van het grootse Customer Engagement evenement reikten Interactive Intelligence en partners vier verschillende awards uit. Dit gebeurde voor het laatst onder de naam Interactive Intelligence: vanaf 1 december 2016 is de acquisitie door Genesys officieel afgerond en gaat Interactive Intelligence door onder de naam Genesys.
Customer Experience Award 2016
De Customer Experience Award 2016 werd verdiend door verzekeraar a.s.r. De jury roemde de slagkracht, gedrevenheid en de implementatiekracht waarmee het klantcontact binnen a.s.r. in alle facetten naar een hoger niveau wordt getild, door middel van een veel betere besturing, routering en voorspelling van het klantcontact. Henk-Jan Koerts en Peter Kegel van a.s.r. ontvingen de prijs uit handen van partner Frontline.
Innovation Award 2016
De klant die dit jaar extra opviel op het gebied van innovatie was Xerox Services. Leon van Adrichem nam de award in ontvangst van Wiljan van Werkhoven van KPN. Xerox lanceerde dit jaar een aantal nieuwe projecten rondom Customer Interaction Center (CIC). Bijvoorbeeld door het inzetten van big data voor de voorspelling van de NPS, gamification voor de agenten, een app met alle dashboardinformatie en gebruik van de iPad en Apple Watch voor teamleiders en opdrachtgevers.
Omnichannel Award 2016
Samenwerking en partnership zijn belangrijke succesfactoren in customer experience projecten. IKEA en KPN werken al jaren samen aan het optimaliseren en uitbreiden van CIC ten behoeve van de echte omnichannel klantervaring. Als een ware partner nam Milo Grulovic van KPN de honneurs waar voor IKEA en zorgt dat de award bij hen op locatie wordt afgeleverd.
PureCloud by Genesys Award 2016
Voor het eerst werd ook een PureCloud by Genesys Award uitgereikt en wel aan Rogier Bosch van Dealerdirect, bekend van www.ikwilvanmijnautoaf.nl. De jury roemde de vaart en het enthousiasme waarmee Dealderdirect als organisatie zelf aan de slag is gegaan met het inrichten en in gebruik nemen van PureCloud by Genesys als klantcontactsysteem. PureCloud by Genesys is een volwaardige cloudservice voor customer experience, communicatie en samenwerking en wordt op abonnementsbasis afgenomen, daarmee flexibiliteit, stabiliteit en schaalbaarheid combinerend.
Downloads
Presentaties, foto’s en de video van Interactions Benelux 2016 zijn te vinden op http://bit.ly/2h8B5Yp.
Onderschrift foto
Van links naar rechts: Milo Grulovic (KPN, stand in voor IKEA), Rogier Bosch (Dealerdirect), Leon van Adrichem (Xerox), Henk-Jan Koerts en Peter Kegel (a.s.r.)