Codelogic behaalt belangrijke ISO-certificeringen binnen de contactcenterbranche!
Codelogic, maker van cloud-based software voor klantcontact, heeft op 22 december 2016 het ISO 27001-certificaat behaald. Met dit certificaat bewijst de organisatie volledig in controle is over haar informatiebeveiligingssystemen. Daarnaast mag het ISO 9001:2015-certificaat ophangen worden in het kantoor in Beverwijk. Dit belangrijke stempel voor het kwaliteitsmanagement van Codelogic is afgegeven voor het hele proces, van productontwikkeling tot klanttevredenheid.
Aan het uitreiken van ISO-certificaten gaat een lang en intensief traject vooraf. Zo richt de ISO 27001-norm voor informatiebeveiliging zich op een procesmatige benadering van planning, implementatie, toepassing, bewaking, evaluatie en onderhoud en voortdurende verbetering van het beheer van de informatiebeveiliging. Daardoor is het naast de dagelijkse werkzaamheden de afgelopen tijd extra druk geweest voor Codelogic.
Voor Dennis Schabracq, CEO van Codelogic, is het behalen van dit ISO-certificaat een belangrijke stap: “Voor onze klanten is het van het allergrootste belang om te weten dat hun data bij ons te allen tijde goed beveiligd zijn. Dit certificaat bevestigt dat de veiligheid van de gegevens van onze klanten bij ons de hoogste prioriteit heeft.
Voor het ISO 9001:2015-certificaat, waarmee een bedrijf aantoont dat het zijn kwaliteitsmanagement echt heeft geïntegreerd in zijn strategie en bedrijfsprocessen, was Codelogic al even druk bezig. Aan de nieuwste versie van de norm zijn immers aspecten toegevoegd als stakeholder management, risicomanagement, documentatie en leiderschap. Alle inzet leidde naar de audits, die bij Codelogic zijn uitgevoerd door BSI Group.
Commercieel directeur Daniël Cools vult aan: “We stellen hoge eisen aan de kwaliteit en informatiebeveiliging van producten en diensten. Het gaat bij onze klanten vaak om de uitwisseling van vertrouwelijke informatie, en de behoefte aan privacy en veiligheid is daarom groot, bij zowel onze klanten als hun klanten. Met beide certificaten zijn we de enige leverancier in de contactcenterbranche die gecertificeerd is voor de hele bedrijfsketen: van de dataserver tot onze Steam-software en binnenkort ook onze voice-partner. Als het bedrijf dat onze software gebruikt ook ISO-gecertificeerd is, dan sluiten we de keten met ook de werkplek erbij. Met deze ISO-certificeringen onderscheidt Codelogic zich nog verder in de markt.”
Over Steam
Steam is cloud-based klantcontactsoftware die multi-channel klantcontact eenvoudiger maakt. Niet alleen call- en contactcenters, maar ook hun opdrachtgevers en/of adverteerders krijgen via Steam een duidelijk overzicht van hun communicatiekanalen, veilig versleuteld in de cloud. Steam is niet ontworpen door IT-deskundigen en programmeurs, maar door mensen uit de branche, met jarenlange ervaring in het vak, vanaf de seat tot aan de directie. Het pakket omvat ook een uitgebreide rapportagemodule, een agenda met reistijdenoptimalisatie en een rooster- en planmodule. Het gebruiksvriendelijke systeem is door zijn pay-per-use-per-day-model aantrekkelijk voor bedrijven van groot tot klein.
Over Codelogic
Codelogic is een dynamisch en eigenzinnig softwarebedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in softwareoplossingen voor de callcenterbranche. Met zijn flexibele software-as-a-service stelt Codelogic zijn klanten in staat om meer call- en contactcentra volledig te automatiseren. Kwaliteit en visie zijn de pijlers van het succes van Codelogic. Op basis van deze principes ontwikkelt Codelogic een hoogwaardig product dat het als dienst aanbiedt aan zijn klanten.