De kennissessie van Mtel trok zo’n 150 bezoekers, zij werden verrast door een flinke interactieve bijeenkomst. Het thema “Verras je klant” liep als een rode draad door de avond heen. Met behulp van het online interactie programma ‘Buzzmaster’ opende Maarten Bouwhuis de kennissessie met de vraag: “Wanneer heeft u uw klant voor het laatst verrast?”
Hoge NPS bij Greenchoice
De eerste spreker van de avond was Kees de Vreugd, Director Operations bij Greenchoice. Hij ging uitvoerig in op de historie van het nog jonge bedrijf en de successen die het in zijn korte bestaan heeft geboekt. Daarbij benadrukte hij behalve de duurzaamheid vooral de hoge klanttevredenheid en de hoge NPS score. Gelukkig vertelde hij de zaal ook hoe Greenchoice aan die hoge klanttevredenheid kwam.
Proactief contact verrast de klant
Patrick Storms, Mtel’s R&D manager, hield zijn gehoor voor dat bedrijven nauwelijks onderscheidend kunnen zijn in hun producten en diensten. ‘Service, aandacht en klantbeleving: daarmee moet je als bedrijf de strijd winnen’. Kan de techniek ons daarbij helpen? ‘Jazeker’, aldus Storms: ‘Je moet vooral twee dingen goed op orde hebben: omnichannel communicatie en je 360ᵒ klantbeeld’.
Van doelgroepgericht naar klantvraaggericht
Na een hapje en een halfuurtje netwerken startte Maarten Bouwhuis de bijeenkomst weer op met een paar Buzzmaster vragen, als ‘Wat is je favoriete vervoermiddel?’ De auto kwam toch met ruime voorsprong op de eerste plaats boven het gebruik van de trein. Erik van Iersel, projectmanager Klantenservice bij NS, vertelde: “NS is bezig met een transitie van doelgroepgericht naar klantvraaggericht. Wij willen daarnaast de klant meer in control laten zijn, zodat hij of zij beter een keuze kan maken hoe en wanneer hij contact met NS wil opnemen.”
Slotakkoord
Het slotakkoord was voor Anders Jansen, partner bij Flowresulting. Zijn gedreven presentatie zette de zaal verschillende keren op het verkeerde been en hij kreeg met zijn herkenbare voorbeelden ook regelmatig de lachers op zijn hand. Buzzmaster sloot de avond treffend af door te vragen: Wat wil je drinken? De perfecte uitnodiging voor de borrel en het netwerkuurtje achteraf. Waar veel bezoekers gretig gevolg aan gaven.
Wilt u de kennissessie van Mtel (her)beleven? Bekijk hier de video van deze geslaagde avond!