Amsterdam, 9 september 2016 – Interactive Intelligence Group, wereldwijd leverancier van cloud services op het gebied van customer engagement, communications en collaboration, is door Frost & Sullivan beloond met de 2016 North American Cloud Customer Contact Center Applications Growth Excellence Leadership Award.
Volgens het bijbehorende award report is de keuze van Frost & Sullivan voor Interactive Intelligence gebaseerd op “de belangrijke groei in de markt voor cloud contact center applicaties, concurrerend en rijk aan functionaliteit en met uitstekende customer support.”
Het rapport benadrukt de groeistrategie van Interactive en met name de nieuwste cloudoplossing, PureCloud, die deze groei heeft versneld: “Met PureCloud introduceerde het bedrijf een aanbod voor contact centers en zakelijke communicatie, rijk aan functionaliteit maar ook simpel, schaalbaar en betaalbaar. De prijsstelling is dan ook gericht op het openbreken van de markt.”
PureCloud is een public cloud oplossing, gebaseerd op microservice-architectuur en gebouwd op de schaalbare Amazon Web Services Cloud. Interactive Intelligence biedt ook een private cloud oplossing: Communications as a Service (CaaS).
Het rapport stelt dat de groei van Interactive duurzaam is vanwege de gezonde roadmap met productuitbreidingen in de pijplijn: “Het bedrijf blijft tegemoet komen aan de huidige eisen en wensen van de klanten door een continue ontwikkeling van CaaS, het private cloud platform, en PureCloud.”
De waardering voor de customer ownership experience van Interactive blijkt uit de uitspraak in het rapport: “Zodra organisaties beginnen te werken met Interactive Intelligence zet het bedrijf alles op alles om te begrijpen wat de behoeften zijn en deze te matchen met functionaliteit voor het contact center maar ook voor de rest van de organisatie. De cloud platforms zorgen dat klanten gebruik kunnen maken van alle mogelijkheden op het gebied van telefonie, unified communications en content management – alle volledig geïntegreerd over de platfoms.”
De Frost & Sullivan North American Cloud Customer Contact Center Applications Growth Excellence Leadership Award wordt jaarlijks toegekend aan één leverancier, gebaseerd op de prestaties ten opzichte van de concurrenten* op de volgende aspecten: groeistrategie, bovenmodale groei, prijs en prestatie, duurzaamheid van de groei, customer ownership experience en merkwaarde.
Downloaden van het Frost & Sullivan’s 2016 North American Cloud Customer Contact Center Applications Growth Excellence Leadership Award kan hier: https://www.inin.com/content/2016-north-american-cloud-contact-center-applications-growth-excellence-leadership-award.
Voor meer informatie over PureCloud: https://www.inin.com/customer-engagement/cloud-contact-center.
*Om onbevooroordeeld te zijn en de belangen van concurrenten te beschermen maakt Frost & Sullivan niet bekend welke andere leveranciers beoordeeld zijn.