Avaya, leider in oplossingen om communicatie en samenwerking te verbeteren en vereenvoudigen, is een strategisch partnerschap aangegaan met Microsoft. Samen gaan de bedrijven krachtige cloud-communicatieoplossingen ontwikkelen die de customer en employee experience zullen vormgeven.
Een van de oplossingen die zal profiteren van de sterke punten van beide bedrijven, is het bekroonde Avaya OneCloud CPaaS (Communications Platform as a Service). Dit platform is nu geïntegreerd met de voice-, video-, chat- en sms-functies van Microsoft Azure Communication Services en vergroot het wereldwijde bereik, de schaalbaarheid en de functionaliteit.
Daarnaast hebben Avaya en Microsoft de integratie van Avaya OneCloud CCaaS (Contact Center as a Service) met Microsoft Azure versterkt:
- De wereldwijde beschikbaarheid van Avaya OneCloud CCaaS, dat in Azure wordt gehost, is uitgebreid
- Avaya OneCloud CCaaS is volledig geïntegreerd met Microsoft Teams via het Microsoft Teams Connected Contact Center Certification Program
- Avaya OneCloud CCaaS-integratie met Microsoft Dynamics 365
- Avaya Session Border Controllers (SBC’s) zijn nu gecertificeerd voor Microsoft Teams Direct Routing en Media Bypass en zijn een aanvulling op Avaya’s OneCloud CCaaS-oplossingen.
De samenwerking met Microsoft is een belangrijk onderdeel van Avaya’s ecosysteem van strategische partners. Hierbij wordt samengewerkt met vooraanstaande cloud-, technologie- en channelpartners om flexibele, samengestelde oplossingen met innovatieve technologie te kunnen leveren aan onze klanten.
“Avaya en Microsoft geven gehoor aan klanten die ons hebben gevraagd om meer geïntegreerde experiences te leveren voor Avaya OneCloud CCaaS dat draait in Microsoft Azure en Microsoft 365. Samen zorgen we voor échte integratie die niet alleen de contact center-applicatie zelf omvat, maar ook de onderliggende communicatieplatforms. Daarnaast zullen we de krachtige AI-mogelijkheden van Microsoft implementeren via Azure Cognitive Services”, aldus Michiel Noordermeer, Managing Director Avaya Benelux. “Avaya’s marktleidende oplossingen in Cloud Contact Center, gecombineerd met Microsofts ervaring op het gebied van cloud collaboration, is aantrekkelijk voor zowel bestaande als nieuwe klanten.”
“De wereldwijde samenwerking met Avaya is een voorbeeld van hoe Microsoft, in samenwerking met andere brancheleiders, tegemoetkomt aan de eisen van bedrijven voor geïntegreerde communicatieoplossingen die de customer en employee experience transformeren”, aldus Scott Van Vliet, Corporate Vice President, Intelligent Conversation and Communications Cloud bij Microsoft. “Dit partnerschap profiteert van de gecombineerde kracht van beide bedrijven om organisaties met hun klanten te verbinden via krachtige communicatie-experiences op meerdere platforms – en dat alles met de veerkracht, enterprise-waardige beveiliging en cloud-schaal van Microsoft Azure.”
Om maximale bewustwording en adoptie van deze krachtige nieuwe communicatieoplossingen te bereiken, hebben de bedrijven samen een wereldwijde go-to-market-strategie en co-selling-strategie ontwikkeld en zijn ze van plan deze uit te voeren.