Een nieuwe contact center oplossing implementeren en bijbehorende informatie migreren is vaak nogal een ding. Iets waar menig bedrijf tegenaan hikt. Hoe zorg je ervoor dat je niets vergeet? Dat alles aan de security-eisen voldoet? En de bereikbaarheid gegarandeerd is? Met een zorgvuldig stappenplan helpen we je er zonder zorgen doorheen. Lees maar mee.
Stappenplan
Ieder project is anders, ieder bedrijf is anders en toch zijn een heleboel dingen hetzelfde. Onze jarenlange kennis en ervaring met implementaties en migraties op contact center gebied hebben we verwerkt in een stappenplan met uitgebreide runbooks voor elke fase. Daarin zijn alle onderdelen en details opgenomen. Groot en klein. Zodat niets over het hoofd wordt gezien. Het stappenplan ziet er als volgt uit:
- Inventarisatie
- Ontwerp
- Configuratie
- Training
- Testen
- Porteren en livegang
- GO LIVE support
Inventariseren
Ieder project begint met een uitgebreide inventarisatie. We bespreken samen wat er allemaal in gebruik is, welke koppelingen, integraties etc. zijn ingericht en wat de wensen en eisen zijn voor de nieuwe omgeving. Hier gebruiken we onze uitgebreide runbooks, zodat we geen enkel detail missen. Gedurende het project wordt alle benodigde informatie gedeeld in een gezamenlijke MS Teams omgeving met projectboard. Deze belangrijke communicatie- en voortgangsmiddelen maken we in deze fase aan.
Ontwerp
Zodra de huidige situatie, eisen en wensen duidelijk zijn, start de volgende fase: het ontwerp. Welke software past hier het beste bij? Welke nieuwe koppelingen en integraties hangen daarmee samen? Welke aanpassingen, porteringen, migraties zijn van toepassing, etc.? Het voorstel bespreken we samen en waar nodig passen we dit aan, zodat jullie vertrouwen hebben in het ontwerp.
Configuratie
Na akkoord wordt er gestart met bouwen. Alle details die tijdens de inventarisatie besproken zijn, komen hierbij aan bod zodat niets wordt overgeslagen of vergeten. Denk aan nummerplannen (welke nummers draaien waar, welke moeten geporteerd, doorgeschakeld, etc. worden), routeringen, ivr’s, userlists, wachtrijen, gebruikers, etc.
Migraties en integratie
Tijdens deze configuratie wordt tevens een maatwerkplan gemaakt voor eventuele migraties en integraties. Want deze zijn vrijwel altijd bedrijfsspecifiek en niet standaard. Welke data moet opgeschoond worden en wat overgezet, welke systemen moeten gekoppeld worden, welke data moet waar opgehaald en waar weggeschreven worden, welke rapportages en dashboards willen jullie na livegang tot je beschikking hebben, zowel op applicatieniveau als op netwerkniveau. Hierbij natuurlijk rekening houdend met security en compliancy.
Wil je meer weten over ons implementatieproces? Lees dan hier verder!