iChoosr koppelt vraag en aanbod in duurzame energieproducten aan elkaar in meerdere landen. Dit doet zij door gemotiveerde klanten te verbinden aan gekwalificeerde installateurs van duurzame energieproducten via gebruiksvriendelijke platforms. Dit gebeurt onder andere door het organiseren van groepsaankopen. Na een veiling beslissen deelnemers vrijblijvend of zij ingaan op het aanbod van de winnende leverancier of installateur.
Uitdaging
Het telefonisch klantcontact bij iChoosr verliep niet helemaal naar wens. De organisatie was het vorige telefonieplatform ontgroeit en had te maken met flinke pieken in het klantcontact. De audiokwaliteit van de gesprekken liet soms te wensen over en de functionaliteit van het platform was erg beperkt, terwijl iChoosr een groei voorzag in onder andere Engeland, Nederland, België en de Verenigde Staten. Door problemen met de connectiviteit paste het platform en de bijbehorende functionaliteit niet meer bij de visie die iChoosr voor ogen had.
Lees meer over de klantenservice oplossing:
Deze klantcase is geschreven door: Erzsi de Letter