Rotterdam, 17 december 2015
Mtel en Detron zijn een strategische samenwerking aangegaan. Met de samenwerking krijgt Detron de mogelijkheid om het volledige cloud communicatie portfolio van Mtel aan haar klanten aan te bieden.
De achtergrond
Detron, ICT system integrator, merkt dat haar klanten steeds meer vragen naar slimme klantcontactoplossingen uit de cloud. Met het Mtel portfolio krijgt Detron toegang tot state-of-the-art omnichannel contactcenter- , bedrijfstelefonie- en selfservicediensten uit de cloud.
Samenwerking
Peter Bakker, directeur van Detron’s business unit Telecom Enterprise, is erg blij met de samenwerking. “Mtel en Detron passen bij elkaar qua flexibiliteit en cultuur. Beide organisaties hebben een passie om de klant te voorzien van de best mogelijke functionele communicatie oplossingen. Communicatie raakt dusdanig geïntegreerd in het bedrijfsproces van de klant dat ICT kennis van de gehele keten, van datacenter tot en met de eindgebruiker, noodzakelijk is. Detron heeft de IT en telecom kennis en Mtel de applicaties en diensten. Detron kan nu naast haar succesvolle Unified Communication oplossingen en diensten ook de snelgroeiende vraag naar volledig geïntegreerde Cloud Communicatie diensten aan.”
Passende oplossing
Volgens Remco Spierings, Director Sales en Marketing van Mtel is de strategische samenwerking met Detron een belangrijke stap in de groei van Mtel. “De markt voor klantcontact maakt op dit moment een enorme beweging naar cloud dienstverlening. Ook in het segment waar Detron actief is, heeft Mtel een perfect passende oplossing voor organisaties voor wie klantcontact belangrijk is. Detron kan door deze samenwerking haar klanten een onderscheidende dienstverlening bieden en invulling geven aan de wens van organisaties om te profiteren van de voordelen die de cloud te bieden heeft.” Mtel levert al 25 jaar dienstverlening uit de cloud volgens het SaaS (software as a service) model en groeit snel. Het indirecte model is niet nieuw voor Mtel, dat al meer dan 10 jaar haar diensten levert via onder andere telecom operators en dealers. Dit jaar is speciaal voor system integrators een nieuw business model ontwikkeld. Deze leveren traditioneel systemen op locatie, al dan niet in een managed of hosted model, maar hebben nog geen duidelijk antwoord op cloud. Mtel is verheugd dat Detron het nieuwe Mtel model inzet om in één keer een complete cloud communicatie propositie in de markt te zetten.
Over Detron ICT Groep
Detron beheert de gehele IT- en telefonieomgeving voor haar klanten en is met een jaaromzet van circa EUR 100 miljoen (2014) en zo’n 500 medewerkers één van de grootste niet-beursgenoteerde ICT-ondernemingen van Nederland. In haar zevenjarig bestaan is Detron marktleider geworden in de midzakelijke markt en speler van formaat in de grootzakelijke markt en non-profit sector.
Over Mtel
Mtel is voor honderden organisaties de GespreksPartner in klantcontact. Mtel biedt een compleet portfolio aan slimme communicatie diensten waarmee u uw klantcontact kunt aansturen en monitoren. Deze diensten leveren wij vanuit de Mtel Trusted Cloud in een Software-as-a-Service (SaaS) model. U kunt onze diensten desgewenst eenvoudig integreren met uw bestaande ICT infrastructuur.
25 jaar ervaring in cloud klantcontact oplossingen
Met ruim 25 jaar ervaring beschikt Mtel over de zakelijke en technische expertise om betrouwbare, schaalbare en flexibele klantcontact oplossingen te realiseren. Mtel handelt jaarlijks meer dan 100 miljoen klantcontacten af en is daarmee marktleider op het gebied van cloud contact centers.