Webinar 22 juni met met Van Lanschot: De stem van de klant ter identificatie
Vermogensbeheerder Van Lanschot Kempen is begonnen met identificatie op basis van stemherkenning. Daarmee is het de eerste financiële instelling in de EU. “Ergens inloggen met vingerafdrukken of gezichtsherkenning is dankzij onze mobiele telefoons inmiddels heel normaal. Dat is echter onhandig bij telefonisch contact”, aldus Van Lanschot.
Martijn Boevink, Manager Client Services bij Van Lanschot: “Met Identity Analytics zijn we in staat om een biometrisch stempaspoort te maken van de klant. Het systeem maakt gebruik van unieke elementen, waaronder fysieke, gedrags- en spraakafdruk. We maken een stempaspoort aan wanneer de klant contact met ons opneemt en ons hiervoor toestemming geeft. De nieuwe methode komt de veiligheid en klantbeleving ten goede, we kunnen de klant sneller herkennen en helpen zonder allerlei (lastige) vragen.” In dit webinar deelt Martijn Boevink hoe de klanten op deze nieuwe methode en innovatie reageren, wat ervoor nodig is om deze technologie toe te passen en wat de eerste resultaten zijn in klanttevredenheid. Tijdens en na de sessie is er voldoende tijd om vragen te stellen.