Amsterdam, 8 oktober 2015 – Interactive Intelligence, wereldwijd leverancier van software en clouddiensten voor customer engagement, unified communications en samenwerking, heeft van Frost & Sullivan de 2015 EMEA Company of the Year Award in Customer Contact ontvangen.
Deze prijs, die Interactive Intelligence voor het tweede opeenvolgende jaar ontvangt, wordt door Frost & Sullivan toegekend op basis van twee belangrijke criteria: visionaire innovatie en prestatie en customer impact.
Zoals het awardrapport zegt: “de all-in-one suite van schaalbare, rijke contactcentermogelijkheden, de geïntegreerde business communicatieapplicaties en de flexibele toepassingsmogelijkheden zijn maar een paar van de redenen waarom Frost & Sullivan de 2015 EMEA Company of the Year Award in Customer Contact toekent aan Interactive Intelligence.”
Het rapport geeft meerdere ondersteunende criteria als onderbouwing van de keuze, onder andere dat Interactive Intelligenge succesvol tegemoet komt aan behoeften van klanten: “Met één van de breedste portfolio’s in de markt, beschikbaar in een all-in-one, softwarebased platform, kunnen klanten eenvoudig functionaliteit toevoegen als de vraag van de organisatie verandert. De mogelijkheden beperken zich niet tot het contact center maar omvatten samenwerking, unified communications (inclusief telefooncentrale) en business process automation die klanten toegang geven tot het hele scala aan diensten voor samenwerking, communicatie en customer engagement zonder onnodige kosten en complexiteit.”
Het rapport prijst Interactive Intelligence ook voor de flexibele leveringsopties: “Anders dan bij pure cloud of pure on-site leveranciers biedt Interactive Intelligence haar klanten de flexibiliteit om te kiezen en te veranderen tussen toepassing op locatie, in de cloud of een combinatie daarvan.”
Een ander door Frost & Sullivan aangegeven criterium is dat het bedrijf een uitstekende aankoopbeleving voor de klant levert: “Een belangrijke sleutel voor het succes van Interactive Intelligence in EMEA is de individuele, klantgerichte benadering van het verkoopproces. Het bedrijf zorgt dat het juiste talent lokaal beschikbaar is voor het ondersteunen van het verkoopproces, met een personeelsbeleid dat zich richt op de kennis van talen, cultuur en de behoefte in de eigen regio.”
Volgens het rapport is deze positieve customer experience ook het resultaat van de implementatie van best practices door Interactive Intelligence: “Sterke regionale teams met technische experts helpen bij het inpassen van oplossingen. En teams van professional services richten zich op de communicatie met de klant over de eisen en wensen, met name over multi- en omnichannel customer contact en het ontwikkelen van oplossingen en ontwerpen rondom die wensen en eisen.”
Het rapport benoemt ook het vermogen van Interactive Intelligence de positieve beleving vast te houden in de jaren na de aankoop door “het verbeteren van het basisproduct en niet door alleen functionaliteit toe te voegen,” en “de laagdrempelige toegankelijkheid van de productexperts en het management.”
Frost & Sullivan geeft Interactive Intelligence ook hoge cijfers voor de prijs-kwaliteitverhouding: “Interactive Intelligence heeft een gedegen reputatie voor het bieden van een lagere total cost of ownership (TCO) dan de concurrenten en een snelle return on investment (ROI).”
Voor het selecteren van de winnaar van de EMEA Company of the Year Award in Customer Contact gebruikt Frost & Sullivan een Decision Support Scorecard. De analyse van de leveranciersprestaties gebeurt op een schaal van 1-10 op basis van de twee belangrijkste benchmarkingfactoren: visionaire innovatie en prestatie en customer impact. Interactive Intelligence versloeg haar belangrijkste twee concurrenten* in de eindbeoordeling met een gemiddelde score van 9.0 ten opzichte respectievelijk een 8,5 en een 8,0.
Het volledige rapport van de Frost & Sullivan 2015 EMEA Company of the Year Award in Customer Contact is te downloaden op: http://www.inin.com/resources/ProductLiterature/Frost-and-Sullivan-Award-EMEA-2015.pdf.
*Noot: Om onafhankelijk te blijven en de belangen van de beoordeelde leveranciers te beschermen geeft Frost & Sullivan de namen van de finalisten niet vrij.