Dit rapport zet Telecats in de schijnwerpers en is een sterke erkenning voor de lange termijn strategie om te investeren in spraakgestuurde oplossingen met kunstmatige intelligentie voor het optimaliseren van klantcontact. Telecats is sinds 2017 onderdeel van de Webhelp Group en werkt voor meer dan 100 Europese toonaangevende bedrijven zoals DPG Media, easyJet, MSD France & MSD Vaccins, KPN en Webhelp. Door het implementeren van Smart IVR, Voicebots, Spraakrouteren en aanverwante use cases draagt Telecats sterk bij aan de huidige digitale transitie binnen de klantcontact branche.
Federico Teveles, Research Analyst – Informatie en communicatietechnologieën bij Frost & Sullivan: “De uitzonderlijke technologische mogelijkheden van Telecats zijn cruciaal voor het succes om aan de verwachtingen van de markt te voldoen. Ze hebben een succesvolle staat van dienst als het gaat om het leveren van geavanceerde, op maat gemaakte AI-oplossingen aan toonaangevende wereldwijde ondernemingen en vertonen een uitzonderlijke klanttevredenheid. Telecats beschikt over een groot aantal hoogwaardige, toekomstgerichte oplossingen waarmee organisaties de klantreis kunnen optimaliseren en de ervaring van agenten (AX) en klanten (CX) kunnen verbeteren. De overname door Webhelp heeft eraan bijgedragen om zich ook als marktleider buiten Nederland te positioneren”.
In dit rapport heeft Frost & Sullivan een breed scala aan bedrijven in de gehele Europese markt onder de loep genomen en specifiek aandacht besteed aan de trends, kansen en uitdagingen in de snelgroeiende industrie van Voicebots en A.I. Deze studie belicht Telecats in het bijzonder vanwege de sterke troeven die zij in huis hebben; een combinatie van hoogontwikkelde technologische vaardigheden, langdurige ervaring en de associatie met Webhelp, Europa’s toonaangevende CX en business solutions provider, die Telecats een unieke positionering in Europa heeft opgeleverd. Met een focus op 2 specifieke klantimplementaties is het rapport een bevestiging van Telecats’ trackrecord voor het leveren van geweldige AI-gedreven oplossingen aan toonaangevende wereldwijde bedrijven.
Martijn Franssen, Directeur Digital Transformation KPN: “De innovatieve spraakoplossingen van Telecats passen perfect in de architectuur die nodig is om de digitale strategie van KPN tot leven te brengen binnen Customer Service. Er is sprake van een echte “Cultural fit”. Telecats straalt in alles een flexibele, moderne aanpak uit. De behaalde resultaten zijn het bewijs van deze unieke samenwerking. Met een duidelijke stem voor Customer Service is de klant letterlijk de basis van innovatie op gebied van klantcontact geworden”.
De nominatie van Telecats, als uitzonderlijke A.I. Solutions-leverancier, volgt op de erkenning van het leiderschap van Webhelp, met name op het gebied van innovatie, door de toppositie van de groep in de Frost & Sullivan Radar TM: European CX Outsourcing 2020, die slechts enkele dagen geleden werd aangekondigd.
Over Telecats
Telecats is een innovatieve AI- en technologie leverancier, gespecialiseerd in slimme spraaktechnologie op het gebied van klantcontact. Al meer dan 25 jaar levert Telecats innovatieve klantcontactoplossingen met spraakherkenning en kunstmatige intelligentie. Telecats maakt sinds 2017 deel uit van Webhelp en speelt een belangrijke rol in de strategische investeringen van de Groep in het creëren van geweldige, door technologie ondersteunde, menselijke ervaringen.