We leven in een tijd dat klantfeedback voor steeds meer organisaties van belang is voor het verbeteren van product en service. Het uitvragen van klantfeedback kan voor groei en innovatie binnen een organisatie zorgen, met als doel het nastreven van … Lees verder
Eventmonitoring: deze rol speelt social media bij jouw evenement
Evenementen zijn in erg trek en komen in alle soorten en maten. In het zomerseizoen bezoeken we massaal festivals, maar ook de Nijmeegse Vierdaagse werd vorige week weer gelopen en krijgt landelijk veel aandacht. Of je nou een groot of een klein … Lees verder
De kansen van webcare voor je marketingstrategie
Met social media ben je in staat het gat tussen je merk en de consument te overbruggen. In een wereld waarin consumentengedrag steeds onvoorspelbaarder wordt en overstappen naar een concurrent steeds makkelijker wordt, ligt de focus minder op prijs … Lees verder
Appcare: hoe zet je messaging apps succesvol in als servicekanaal?
Gebruikersgroepen van messaging apps als WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat en LINE zijn sinds 2016 groter dan die van sociale netwerken. Niet heel gek dat organisaties steeds vaker de mogelijkheden van appcare benutten, waar ik eerder over schreef … Lees verder
Complimenten als kans voor webcare en community management: 4 tips!
Social media wordt tegenwoordig door mensen gebruikt om in contact te treden met organisaties. Webcare heeft in veel organisaties een belangrijke plek binnen de organisatie veroverd en de service via social media of messaging kanalen wordt vaak snel … Lees verder
Social media monitoring: zo creëer je intern draagvlak
Social media is open en de hele wereld leest mee. Better safe than sorry is nog vaak genoeg het motto. Toch leven we in een tijdperk waarin social media niet meer mag ontbreken in de communicatiestrategie. Er liggen kansen voor webcare, leadgeneratie … Lees verder
7 years of social: een kijkje in de keuken van KLM Cygnific
Op dinsdag 18 april kwam een groep experts bij Cygnific in Amsterdam bij elkaar voor de KSF Expertsessie Social Service: 7 years of social bij KLM. Webcare is niet meer weg te denken bij KLM en de luchtvaartmaatschappij zette de afgelopen jaren … Lees verder
Inzet Rode Kruis verdubbeld door omgevingsanalyse via social media
Het Nederlandse Rode Kruis wil zo veel mogelijk kansen benutten om niet alleen antwoord te geven op vragen, maar ook proactief te reageren op berichten waar het Rode Kruis een toegevoegde waarde kan bieden. Door het actief monitoren van … Lees verder
Webcare is meer dan alleen service
Social media is het domein van de klant waar nog steeds volop wordt gedeeld, geklaagd en gevraagd. Webcare lijkt bij veel organisaties inmiddels gemeengoed te zijn, maar toch zijn er nog steeds genoeg uitdagingen te bedenken bij de inzet van webcare. … Lees verder
Slimme bots en AI vormen de toekomst van webcare
Vandaag de dag richten de meeste bots zich voornamelijk op eenvoudig klantcontact, zoals eerstelijns servicevragen volgens het ‘vraag & antwoord’-principe. Bij ‘complex’ klantcontact, bijvoorbeeld in geval van klachten, technisch support of voor … Lees verder