Eerder dit jaar zeiden we het al: het chatbot-tijdperk neemt een vlucht in 2018. De typische vraag-antwoord-bots kennen we inmiddels allemaal. Maar de vraag is waar de kansen van AI liggen bij ‘complex’ klantcontact, bijvoorbeeld in geval van een … Lees verder
Hoe optimaliseer je webcare in 5 stappen?
De tijd dat webcare puur een vorm van klantenservice is, ligt ver achter ons. Sociale media zijn niet meer weg te denken uit ons tijdperk en er liggen kansen voor marketing, sales en service voor het oprapen. De afdeling webcare is de oren en ogen … Lees verder
Tone of voice: hoe ver kun je gaan met webcare reacties?
We klagen en vragen wat af op social media, messaging en reviewsites. Maar welke toon hou je aan tegenover jouw (potentiële) klant? En waar ligt de grens van waar je met webcare nog op reageert? In dit blog nemen we je mee in de factoren die bepalen … Lees verder
De kansen van webcare voor je marketingstrategie
Met social media ben je in staat het gat tussen je merk en de consument te overbruggen. In een wereld waarin consumentengedrag steeds onvoorspelbaarder wordt en overstappen naar een concurrent steeds makkelijker wordt, ligt de focus minder op prijs … Lees verder
De kansen van webcare in de hotel- en restaurantsector
Social media zijn dé plek om onze mening te uiten. Ook over ons bezoek aan (en ervaringen met) een hotel of restaurant. In combinatie met de duizenden reviews die hierover verschijnen is het van belang om altijd een volledig overzicht te behouden van … Lees verder
Een team vormen met chatbots? Bol.com kan het!
Bol.com levert service aan bijna 8,5 miljoen actieve klanten in Nederland en België. Sinds lange tijd zijn chatbots een belangrijk onderdeel binnen klantcontact en webcare. Maar hoe zorg je ervoor dat chatbots volwaardig onderdeel worden binnen een … Lees verder
OBI4wan ISO 27001 gecertificeerd
OBI4wan heeft met succes de certificering van ISO 27001 doorlopen. Hiermee laat OBI4wan zien dat zij voldoet aan de eisen die door deze internationale norm worden gesteld op het gebied van informatiebeveiliging. De certificering verzekert gebruikers … Lees verder
In 7 stappen aan de slag met chatbots
Als communicatieprofessional ben je continu op zoek naar manieren om processen te stroomlijnen en kwaliteit te bewaken. Chatbots kunnen daarbij helpen. De toepassing ervan zorgt voor meer efficiëntie, kostenverlaging en een verhoogde klant- en … Lees verder
Download het gratis whitepaper met tips over een optimale inzet van webcare
Hoe is webcare in jouw organisatie georganiseerd? Welke kanalen worden gemonitord, hoe reageert jouw serviceteam op positieve of negatieve feedback en bij welke afdeling hoort webcare eigenlijk? Is het simpelweg een verlenging van de klantenservice … Lees verder
OBI4wan start veelbelovend onderzoek naar Conversational Human Voice
OBI4wan is samen met Tilburg University en de Vrije Universiteit Amsterdam gestart met een onderzoek naar de Conversational Human Voice (CHV) in online communicatie. Het onderzoek wordt gefinancierd door De Nederlandse Organisatie voor … Lees verder