Er is veel gebeurd op het gebied van chatbot ontwikkeling de afgelopen jaren. Gebruiksvriendelijke en AI gedreven chatbot platformen hebben de manier waarop we chatbots bouwen ingrijpend veranderd. De tijd dat alleen technische mensen bots kunnen … Lees verder
Chatbots: de hype voorbij, wat nu?
De tijd dat we met chatbots starten ‘omdat het kan’ is voorbij. In plaats daarvan kijken we naar datagedreven chatbots die écht iets toevoegen aan onze bedrijfsprocessen. Chatbots gaan een stabiele factor worden in onze ontwikkelingen en daarmee gaan … Lees verder
Chatbots: de 6 grootste voordelen voor jouw organisatie
Starten met chatbots, een wens van veel organisaties. Logisch dat je van tevoren wil stilstaan bij wat zo’n virtuele collega voor jouw organisatie gaat opleveren. De pilot fases zijn bij veel organisaties inmiddels voorbij en de resultaten liegen er … Lees verder
Skills en data; de ideale combinatie voor een efficiënte webcare afdeling
Aanhoudende digitalisering van klantcontact zorgt ervoor dat we naar nieuwe manieren op zoek gaan om webcare en klantenservice zo efficiënt mogelijk in te richten. De rol van service medewerkers verandert drastisch en de skills die hiervoor vereist … Lees verder
Chatbot & AI Glossary: alles wat je moet weten over chatbots & AI!
Chatbots en artificial intelligence; iedereen heeft er wel eens van gehoord, maar wat is het precies? Speciaal voor professionals die te maken hebben met artificial intelligence of werken met chatbots hebben wij deze Chatbot & AI Glossary … Lees verder
Zelf een chatbot ontwikkelen? Zorg voor een sterk team met de juiste skills
De zomervakantie breekt aan. Tijd om terug te blikken op waar we nu staan en hoe we de eindsprint van 2019 kunnen inzetten. In het artikel Chatbots in 2019: 5 trends nam ik je mee in de trends van dit jaar. In dit artikel ga ik graag dieper in op hoe … Lees verder
WhatsApp is onverminderd populair en biedt volop kansen voor webcare!
De messenger service WhatsApp heeft de afgelopen jaren een enorme toename van het aantal gebruikers gekend. Voor veel mensen is de app een integraal onderdeel van ons dagelijks leven geworden. We gebruiken messenger niet alleen om met vrienden en … Lees verder
De kansen en mogelijkheden van proactieve webcare
Tegenwoordig gebruiken consumenten een breed scala aan kanalen om te communiceren over merken, producten en diensten. Toch reageren veel organisaties alleen nog op berichten die direct naar hun eigen (social media) accounts worden gestuurd. In de … Lees verder
Chatbot onboarding: hoe ga je succesvol van start?
Zodra een bedrijf besluit om een chatbot in het serviceproces te implementeren, kan de daadwerkelijke ontwikkeling van de chatbot binnen enkele weken worden afgerond. Maar wat gebeurt er als de chatbot het daglicht ziet? Wanneer klanten via live chat … Lees verder
Webcare is meer dan alleen service
Social media is het domein van de klant waar nog steeds volop wordt gedeeld, geklaagd en gevraagd. Webcare lijkt bij veel organisaties inmiddels gemeengoed te zijn, maar toch zijn er genoeg uitdagingen te bedenken bij de inzet van webcare. Met de … Lees verder