Omnichannel, je hoort het woord tegenwoordig overal. Is het een buzzwoord of de laatste trend op het gebied van klantcontact? Is het noodzakelijk om als organisatie deze strategie te implementeren? Hoewel omnichannel als strategie niet reuze … Lees verder
3 uitdagende rollen die de customer service duizendpoot van de toekomst moet vervullen
Social media kanalen ontwikkelen zich in rap tempo. Instagram Reels, Twitter Fleets en LinkedIn- en Google stories zijn nog maar enkele functionaliteiten die het afgelopen jaar het licht hebben gezien. Door het rap veranderende medialandschap en de … Lees verder
Communicatieprofessionals opgelet: zo breng je een bewogen communicatie-jaar in beeld!
ls communicatieprofessional denk je na dit rumoerige jaar waarschijnlijk: wat is er eigenlijk allemaal gebeurd?! Niet alleen de wereld, maar ook jouw organisatie heeft zich flink moeten aanpassen. En juist nu wil je weten: hoe staan we er eind 2020 … Lees verder
4 tips om je customer service te optimaliseren tijdens de feestdagen
De pepernoten liggen in de schappen en de kerstverlichting siert de winkelstraten. Nog even en dan staan Sinterklaas en de Kerstman weer voor de deur. De retail industrie maakt zich klaar voor de allerdrukste maanden van het … Lees verder
Onderzoek: live chat bij gemeenten, doen of niet?
In maart gingen onze stadhuizen, balies en loketten dicht. Inwoners konden ons enkel nog bereiken via telefonie en digitale kanalen zoals sociale media. Dit leek hét moment waarop live chat en chatbots groots hun intrede binnen de publieke sector … Lees verder
Chatbots hype: waar staan we nu?
Met de evolutie van no-code chatbot platformen kan bijna iedereen een chatbot bouwen. Wat al lange tijd in de handen is van IT- en technische afdelingen, kan nu door klantgerichte teams zelf worden gerealiseerd. Maar de complexiteit uit het … Lees verder
Skills en data; de ideale combinatie voor een efficiënte webcare afdeling
De digitalisering van klantcontact zorgt ervoor dat organisaties naar nieuwe manieren op zoek gaan om webcare en klantenservice zo efficiënt mogelijk in te richten. De rol van service medewerkers verandert drastisch en de skills die hiervoor vereist … Lees verder
Concurrentie van virtuele medewerkers? Waarom servicemedewerkers niet bang moeten zijn voor chatbots
Rond 2021 zal 15% van al het klantcontact wereldwijd volledig door AI worden afgehandeld. Betekent deze voorspelling van Gartner, ’s werelds toonaangevende onderzoeks- en adviesbureau, dat de medewerkers van de klantenservice zich zorgen moeten … Lees verder
Hoe optimaliseer je webcare in 5 stappen?
De tijd dat webcare puur een vorm van klantenservice is, ligt ver achter ons. Sociale media zijn niet meer weg te denken uit ons tijdperk en er liggen kansen voor marketing, sales en service voor het oprapen. De afdeling webcare is de oren en ogen … Lees verder
Hoe datagedreven chatbots voor succes gaan zorgen
We kunnen niet meer om de hype van chatbots heen. Al jaren zijn ze in opkomst, maar in 2020 lijkt het chatbot-tijdperk te floreren. Ook in tijden van corona zien organisaties kansen om chatbots in te zetten voor een paar extra handen om … Lees verder